• Anonym

Byta förskola utan pappans medgivande

Mamman till mina bonusar har fått veta att hon fått plats till bägge småbarnen på en annan förskola än den de har idag. Undrar om hon har rätt att byta förskola åt dem utan att pappan ger sitt medgivande?
    De har delad vårdnad och vi ska ha vv boende. Byter hon förskola blir det längre för honom att hämta och lämna.

• Svar på tråden Byta förskola utan pappans medgivande
  • Familjen P

Hon får inte byta utan hans underskrift.

• jempagirl

precis som Familjen P skriver, hon får inte byta.

Min kompis fick inte byta fast hon hade barnet på heltid, de hade delad vårdnad, tillslut skrev pappan på och då gick det.

• Anonym

som de andra säger,, pappan måste skriva under,,
    jag förfalsakde hans namteckning,,sen bytte jag så var det inget mer med det,, han är så dum ändå så,,

• Angels

Hon får enligt lag inte byta utan pappans medgivande. Men det ska man ändå aldrig ta förgivet. Min sambos ex skrev in deras son på nytt dagis på ny ort TVÅ gånger utan min sambos medgivande och kommunen säger bara "jo men det har hon rätt till". *morr*

• Glondim
    Anonym skrev 2007-04-23 14:47:00 följande:
    som de andra säger,, pappan måste skriva under,,jag förfalsakde hans namteckning,,sen bytte jag så var det inget mer med det,, han är så dum ändå så,,
    Du vet att det är brotsligt att göra så, även om personen i fråga är dum......
  • Anonym

Förfalska någons namnteckning med ursäkten att han är dum??? Idiotiskt.

Hur kan man ens kalla den personen som står för halva ens barn dum??? Betyder det att halva barnet oxå är dum?

• Anonym

Joo jag vet såklart att det är,,'

men han fick jag inte tag i och det var bråttom liksom,, ingen större grej så ändå,,liksom:) bara byte av dagis,, han hämtar lämnar aldrig elelr har han aldrig,, aldrig haft han så heller så det är upp till mig vart han går på dagis tycker jag!
    han är som en lekfabror som dyker upp när han själv har behov av det,, mycket sällsan med så.

• Anonym

fan vad folk överdiver här då.. löjligt,, oftast har folk ingen aning om bakgrunde n elelr nånting egentligen. men ändå ska de hoppa på folk emd massa ksit,,,
    brist på annat...

• Anonym (,,,,)

"dum"
    Bara ett ord så,, vem orkar dra hela historien alla gånger,,,

• Anonym (dum)
    Anonym skrev 2007-04-23 14:47:00 följande:
    som de andra säger,, pappan måste skriva under,,jag förfalsakde hans namteckning,,sen bytte jag så var det inget mer med det,, han är så dum ändå så,,
    Det är urkundsförfalskning och man kan förlora vårdnaden om man gör sådant.
Svar på tråden Byta förskola utan pappans medgivande