• Miss Rawhide

Jag avskyr mina styvbarn

Jag har verkligen försökt... 2 år har jag varit styvmamman. Deras mammor (3 styvbarn - 2 biologiska mammor) har gaddat ihop sig för att göra mitt liv till ett helvete och jag ser bara barnen som ett nödvändigt ont... önskar att de bodde hos sina mammor på heltid och att de bara försvann.

Givetvis visas ingenting för ungarna. Så pass vuxen är jag... men inombords vill jag bara låsa dörren och dra ner gardinerna när de ska komma hem till oss... låtsas att jag inte är hemma.

ALLA säger att jag ska "ta mitt ansvar"... MEN HEJ OCH HALLÅ!? vilket ansvar?? Det är inte jag som skaffat dem! när jag träffade min sambo visste jag inte att det var ett sånt helvete att vara styvmor. Jag älskar dem inte. Jag kommer aldrig göra det och jag tänker INTE ta ansvar för dem.

Finns det INGEN som känner som mig?

• Svar på tråden Jag avskyr mina styvbarn
  • tjorvig

Varför skaffar du inte en ny kille?
    Låter ju inte som något vidare trevligt liv du har.

Vad gör deras mödrar? Som gör att ungarna är jobbiga?

• 1malle

Stor eloge till dig som så öppet säger vad du tycker o känner

jag känner absolut inte så för barnen men däremot för vissa situationer vi kan hamna i pga deras andra förälder...
    Det är inte ett tvång att älska sina styvbarn, respekt o omtanke däremot bör finnas med i bilden annars är man nog fel person på fel plats...

Jag har ALLT man kan önska och lite till
  • Pallas

Tror du att dina känslor för barnen skulle ändras om situationen med biomammorna skulle lösa sig?

• Diwa

hmm du inser att även om de faktiskt bor hos sina mammor på heltid så kommer de att förbli en stor del av ditt liv eftersom de är din utvaldas barn?

Fundera allvarligt på om det är ok...blir så himla olyckligt för barnen(alltid de som straffas) när vuxna inte klarar av att hantera de många gånger knepiga situationer som dyker upp när man är nyfamilj

finns liksom inget regelverk för hur man hanterar dina barn/mina barn/våra barn osv=)

Men du...barn är underbara

det man ger det får man tillbaka 1000 ggr om...

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Kajsi Kejsi

Det låter som du har en jobbig situation.
    Kan inte vara så att du är lite nere, och att det tar sig uttryck så här?

Jag vill ju inte blåsa i stora panik-tutan, men det där med att man vill låsa in sig, och inte "ta ansvar", kan ju tyda på en depression.
    Läste på din presentation att du kände dig ensammast i hela världen. Jag är själv sjukskriven för utbrändhet, och äter lyckopiller just nu. Så jag känner igen lite av det du säger.
    Jag har inga styvbarn, bara två egna barn som jag älskar mycket, men jag vet att man kan projicera andra problem på annat.

Hoppas det löser sig för dig, och att inte barnen märker att du inte gillar dem!

• vadskajaghetadå

jobbigt.ja kan förstå dig.

deflesta säger "har du valt attleva med mannenfår du tycka om hans barn med"

såjäkla lätt är det inte att tycka om andras barn, verkligen inte......

• Miss Rawhide

Sannispannisen... tack! Mannen och hans barn är inte samma person, även om många verkar tro det!

• Who knows

Jag förstår ändå inte hur man kan tycka illa om barn, men det är ju jag det.

• tjorvig

Men han tar ju hand om dom när dom är hos er. Pratar ni om det här, vad säger han?

• Miss Rawhide

Nej, han tar knappast hand om dem. Han spelar dator... det är hans största och enda intresse. Hans barn sitter oftast i soffan och tittar på tv och berättar att "min mamma har sagt att du är en slyna. Jag håller med"

Barnen i detta fall är gamla nog att förstå precis vad de säger och gör och de har orsakat mig ett missfall. Jag står för vad jag säger och jag avskyr barnen. Man väljer partner för den han ÄR, inte den han VAR... Barnen är en dålig bonus. Jag hatar inte barn i allmänhet, men man kan inte tvinga någon att bli mamma, inte ens extramamma!!

Svar på tråden Jag avskyr mina styvbarn