• Lakrits

Snart dax....hjälp!!!

Huvva, får en klump i halsen när jag tänker på att jag snart ska föda barn..
    Min oro känns helt oförklarlig, har fött 4 friska barn vaginalt, och allt har varit helt normalt.
    Nu är jag rädd för allt. Smärtan, Att vi inte hinner in i tid och jag föder hemma, att jag inte hinner få mitt dropp med antibiotika ( har GBS i urinen ), att något händer vårt barn under fl, Att jag tappar kontrollen och blir galen, osvosvosvosv..
    Har pratat med min BM om denna rädsla, men hon viftade bort den och menade att man ofta blir mer orolig ju fler barn man fött.. Jovisst, har märkt det!! Men ibland undrar jag om jag inte kunnat bli hjälpt av samtal med någon från aurora gruppen.
    Någon som känner igen sig???

• Svar på tråden Snart dax....hjälp!!!
  • Cian 36

Hej
    Jo då jag känner igen mig. Har bf 28 april mitt femte barn och är jätteorolig för allt. Vill verkligen inte men känner mig ändå inträngd i ett hörn. Jag kommer inte undan. Min barnmorska har också viftat bort min rädsla i och med att jag fött fyra friska barn tidigare och säger också att man blir mer orolig ju fler barn man föder.

• Kristin24

konstigt det där, ju mindre man vet desto bättre mår man...är också mer orolig denna gången, väntar andra barnet.
    Nervös och pirrig....men det ska nog gå bra.

Go och glad Kexchoklad
  • babyassistans

Hej där, tjejer!!!

När man har så mycket erfarenhet som ni har är det inte märkligt alls att man kan göra en riskbedömning som skrämmer ihjäl en!!!
    Ta inte era bm råd att strunta i rädslan, den är sund!!!Hinner ni, så slå aurora en signal, de är jätteduktiga!! Funderade på en sak....kanske får ni era bm att känna sig lite osäkra för att ni har så mycket kunskap...bara en tanke!! Lycka till med era stora familjer, själv har jag 4 döttrar!!!

• Lakrits

Tack Tjejer..
    För att ni delar med er av era tankar och funderingar, man inser att man inte är själv om att känna denna rädsla!
    Håller med dig babyssistans.. Ju mer barn man fött, desto osäkrare kan nog BM känna sig! och därför viftar hon bort ens oro!
    Kul att du har 4:a döttrar, jag har 4:a söner och femte gossen i magen. Lycka till med din härliga familj du också!!

• babyassistans

Hej Lakrits...

Ska vi byta lite tjejer mot killar.....min man vill himla gärna ha en son..fniss

• LIVochLinnea

Jag fick mitt femte barn för ett halvår sedan. Jag var mest orolig för att inte hinna.
    Tips åk på första känningen.... Andas djupt Jag kan ju säga att oron fortsätter jag har en stund varje kväll där jag oroar mig för mina barn rejält. Värsta hönseiet kommer när man får många barn Nipprig för allt.Det går bra tro på det !!!

Svar på tråden Snart dax....hjälp!!!