• Trinity78

Vad tycker du om kollegors barn som säljer majblommor, jultidningar m.m. vid ditt skrivbord?

En kollega som inte ens jobbar på min avdelning (som jag dessutom aldrig träffat förut eftersom det jobbar runt 900 pers på mitt kontor) tog idag med sin dotter i 8-årsåldern för att hon skulle sälja majblommor. Dottern gick runt till alla min hela avdelningen och frågade om de vill köpa. Hon var jättetrevlig och så men jag uppskattar inte att dels bli störd när jag jobbar och dels känna mig tvungen att köpa saker av andras barn bara för att inte skapa dålig stämning på kontoret.

Är detta okej? Vad tycker ni om sånt här?

Reality is a bore
  • Svar på tråden Vad tycker du om kollegors barn som säljer majblommor, jultidningar m.m. vid ditt skrivbord?
  • Beckah82

Inte så himla trevligt...okej att Majblomman är för en god sak...hade blivit mer förbannad över jultidningar...men ändå...nej så gör man ine. man ska inte tvinga folk att köpa genom att pressa på det viset.

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • azofia

Tycker att det är rätt irriterande. Det är OK om en kollega säger tex "min dotter säljer tulpaner, säg till om ni vill köpa", men det där du beskriver är ju att i princip tvinga på folk, för hur trevlig känner man sig när man säger nej då?

• Larsson

Svarade sådär.
    Idag har det varit tusetals ungar på samma plats och frågat en efter en,det känns lite sådär.
    Men på jobbet hade jag verligen inte haft problem med det och dessutom inte när det är majblommor,värre om de sålde typ kakor till klassresa eller liknande.
    Fast å andra sidan har jag inget emot att bli störd när jag jobbar

• Trinity78
    azofia skrev 2007-04-17 16:46:00 följande:
    Tycker att det är rätt irriterande. Det är OK om en kollega säger tex "min dotter säljer tulpaner, säg till om ni vill köpa", men det där du beskriver är ju att i princip tvinga på folk, för hur trevlig känner man sig när man säger nej då?
    My point exactly! Jag har inga problem med att köpa saker från dem men inte vid mitt skrivbord när jag jobbar.
    Reality is a bore
  • Fidelis ad urnam

Tycker det är irriterande.
    På förra jobbet kom CHEFENS dotter fram med sina Majblommor när chefen stod bredvid.
    Kändes som man inte hade mycket till val.

Vanligtvis köper jag ingenting av det som tas upp i TS

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Mamma Till Leon

Svarade irriterande.

Min fina lilla Leon
  • skorpionen80

Nää, inte ska man ta med barnen! Det är väl OK om kollegan nämner att hans barn säljer majblommor, och att han kan ta med om man vill köpa, men inte släpa med sig ungen!

• Mumin

Majblommor = ok, sånt som går till deras klassresa = sådär, resten = irriterande!

Ingen kan allt, men alla kan nå´t. Man får väl vifta med den stump man fått!
  • TjorveniSkåne

Bättre om de säljer i kafferummet, där man inte jobbar koncentrerat! Tycker också det skulle vara mkt irriterande med försäljning vid skrivbordet!

Svar på tråden Vad tycker du om kollegors barn som säljer majblommor, jultidningar m.m. vid ditt skrivbord?