• Mammatillfem

För 21 år sedan idag!

*Sjunger*
    Va är det för en dag-är det en vanlig dag? Nej,de e´Jossans födelsedag-hurra,hurra HURRRAAAAAAA!" hi hi..Grattis gumman!

Idag! Blir MIN DOTTER Josefin 21 år! (Josefin86 här.) Men inte förrän på em,denna dag minns jag som igår,alltid,då det var så häftigt (på alla vis) när hon kom Hon fyller - föddes kl 16.37. Innan var först "luuugnt,-trallala,ska jag till BB idag?" kan man säga jag hade då INGEN aning då för 21 år sedan-överaskade mig gjorde hon!
    Bakade ju mjuk kaka/småkakor till kaffet på fm med väninna då,och fika,pratade,EMIL, då 2 år sprang naken,maken o Tobias då 4 år, åkte iväg-ärenden,och ingen mobil hade man då (vad är det)? Svärmor o väninnor ringde-dags? Neeej,sa jag,men då-14.00 under samtalet-PANG-vattnet gick! "Eh..NU börjar det visst,måste lägga på" sa jag,och SEN gick det undan-Emil bajsat på en stol,förvånad över sin yra mamma som började ringa hysteriskt till OLIKA AFFÄRER efter pappan (mobil fanns inte) "vart ÄR han-KOM hem,NUUU!"..men nej,inget "napp",ringa mormor,låna blöjor (snibbar,som stooora bindor),tog ett tjog men vattnet rann igenom,snurrade runt vimsig-"hjäälp-måste packa BB-väskan!"..hur jag måste sett ut!
    Väninnan hjälpte mig,tog hand om Emil,och sen ringde maken fr mormor till slut-"Kom heeem,nuuu!" och så,krama pojkarna,iväg,gasen i botten ! "Köör,strunta i stoppljus!" till maken,PLASK-mer vatten,sätet blött..tryckte på! "Skyyynda!" Sprang med handen över magen mot BB och..in! Puh! Då - "ingen plats,fullt!" VA!? "MÅÅSTE in,föder snart!"..fick en plats,undersöktes-öppen 6-7 cm! Sedan gick det fort,säng,värkar,allt,öppen 9 cm och 16.30 ca krystade-ut kom HON som ville ut så överraskande,snabbt och lite kaosaktigt-men det ler vi alltid åt nu..och först såg vi bara vårt barn,navelsträngen-en pojke! Trodde vi,men då sa BM-titta lite nogare-och-det var ju en FLICKA-vår DOTTER-pojkarnas LILLASYSTER!
    Glömmer aldrig den dagen-och samma dag var Dover Calais och Kärleken är evig på topp 1...de låtarna ÄR min och min dotters!

• Svar på tråden För 21 år sedan idag!
  • Birgitta2

Grattis på födelsedagen Jossan! Hurra! Hurra! Hurra! Hurraaaaaaaaaa!!!!!!

• vitmaskros

grattis

Våra barn är det bästa vi gjort!
Svar på tråden För 21 år sedan idag!