Så himla gulligt, om bonusbarn och extramammor.
Måste bara berätta något som var så fint och gjorde mig rätt glad. Man läser nästan bara om extraföräldrar som ogillar eller kritiserar sina bonusbarn, nästan oavsett vad de gör så är det fel. Jag har själv en systerdotter vars föräldrar är skilda, båda har nya på varsitt håll och självklart är det därför lite skrämmande att läsa alla dessa trådar. Har varit med henne större delen av hennes uppväxt (7 år nu) så jag är väldigt mån om att hon har det bra.
Pappans nya tjej är ung och skall ha barn i juni, självklart har jag funderat lite om systerdottern då kommer hamna mer utanför när de blir en liten kärnfamilj. Så idag berättade syrran att den nya tjejen varit och handlat med systerdottern och köpt en rosa glittertröja där det stod storasyster på. En så himla fin och gullig gest, tjejn hade blivit överlycklig för den och bara själva grejen visar ju att hon verkligen räknas som en del i familjen, inte bara som ett bonusbarn. Det är även andra små saker den här blivande mamman har gjort och köpt som är väldigt fina, och som tyder på att hon helt räknar in lilltjejen i familjen. Är så glad att systerdottern fått just henne som extramamma.