-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Äskar han mig, så måste han älska mina barn, som styvförälder
-
Nu lever jag med pappan till alla mina 4 kottar.....MEN....
Så...jag kan tyvärr svara på frågan...men en sak kan jag säga....
ATT MINA BARN HADE GÅTT FÖRE VILKEN MAN SOM HELST;)
-
Nej man kan aldrig tvinga någon att älska ens barn, men de måste respektera de, annars går det inte!
-
Jag har det som krav på min pojkvän, han behöver inte älska min son men han måste acceptera att min son finns och att jag har bra kontakt med hans pappa. Han måste tycka om min son för jag tänker inte vara ihop med någon avskyr mitt barn.
Sen att jag har en pojkvän som älskar min son, ja det är ju bara en bonus -
Jag skulle aldrig kunna leva med en man som inte tycker om mina barn. Han måste inte älska dem men ska respektera dem. Nu har jag haft turen att träffa en man som verkligen tycker om mina barn och det är tur då deras egen pappa inte finns i livet längre. Kan han inte tycka om barnen går det inte att leva tillsammans. Barnen går alltid först...
-
Så borde det vara för alla att barnen går förre allt tom med kärleken men vissa tycker inte så o väljer partner framför barn
-
Jag ÄLSKAR min bioson men jag älskar min bonusson...gör samma saker för de. Gör ingen skillnad. Respekterar båda. Ställer upp för båda men någonstans är blod tjockare än...vatten?...och min bonusson har en mamma!
Man MÅSTE respektera som bonusförälder, precis som bonusbarnen måste respektera sin bonusförälder och sina halvsyskon om man nu ska säga halv...för mig är de helsyskon! -
Jag har min äldste son Leo med min exman.
När jag träffade min man så sa jag till honom att fungerar det inte med Leo så kan vi inte fortsätta att träffas.
Det var nervöst när de skulle träffas första gången men de fann varandra och Leo älskar sin bonuspappa och min man älskar honom.
Vet att de finns mammor och pappor som väljer kärleken före sina barn, för mig är det obegripligt. -
Nu är det långt ifrån mitt liv. Men skulle jag skaffa en ny kille skulle jag inte stanna kvar hos honom om han såsmåningom inte skulle älska mina barn. Vill att mina barn ska känna sig älskade av de nära vuxna i sin närhet. Respekterad är ju självklart men älskad också! Barna är livet!
-
Fast nu är det ju så att procentuellt så är det kvinnorna som har svårare att älska och tycka om sina bonusbarn, än vad killarna har
Vill man ha mig så får man min dotter på köpet, självklart måste man inte älska..men acceptera och respektera..annars fär det va!