• ante22

Tycker ni om volvo när man får den lille?

Jaha eftersom man inte fick prata volvo i den andra "saabtråden" så tänkte jag att varför inte starta en volvotråd för dom som gillar volvo. vad har ni för volvo och varför har ni den? tycker ni den är bra eller vill ni byta? varför isf?

själv kör jag en 740 för tillfället men har väl tänkt att byta upp mig ganska snart om jag inte kör på med min 740 och börjar projekt på den ist. Kanske blir det turbo motor b230ET. och sen lite kjolar mm.. kom med förslag om vad ni tycker.. =)

Tack på förhand mvh// Ante

• Svar på tråden Tycker ni om volvo när man får den lille?
  • Frippe76

Själv kör vi en volvo V70R AWD är helnöjd med den.

• ante22

jasså =) joo jag har varit lite sugen på en v70 men vad jag har hört är dom ganska känsliga i växellådan va? en kompis har en sån och han säger att dom är skitkänsliga.. =)

• Volvotok

Ja! Äntligen en vettig tråd!

Jag har en 245 Gl -88 som jag håller på me datt renovera upp, samt en 855 Turbo -94 med 300 hk och 502 Nm. Jag är toknöjd med båda bilarna och båda bilarna kommer inte säljas.

• långa farbrorn

Håller helt med Volvotok!! Vi kör med en XC90 och frun är helt super nöjd!(jag med på ett litet hörn) Före den hadde vi en V70 2.5T och innan den en V40 T4(roligaste bilen vi någonsin haft&kört med).

• Benganfans

Jag kör en volvo 745 med b230f men den går som vardags bil. kör hellre gm vid finare tillfällen=)

• vw frippe

V70 T5 -02 köpte den nyligen. bra drag å last bil har husvagn,hund två barn. måste ha lite under huven. är super nöjd. bilder finns i mitt album..

• vw frippe

mitt namn vw är att jag är vldigt svag för luft kylda folkvagnar.

• Dad

Köpte en V70N T5 -00 nu när vi väntar liten. Supernöjd. Får plats med hur mycket som helst och är kul att köra! Nivåreglering är ett måste för mig om man ska kunna utnyttja lastresurserna bara eftersom den är sänkt...

• ante22

Vad roligt att man får så många svar.. =) Märker att det är många som har v70. =) måste vara en ganska pålitlig bil ändå.. ;) eller ja det är ju en VOLVO.. =) Ja är lite sugen på 965 Turbo.. tycker dom är riktigt snygga. med mim juventus och vindavvisare runt om. =) RIKTIGT SCHYSST.. =)

Svar på tråden Tycker ni om volvo när man får den lille?