• HjärtePrinsen Filip06

Nån mera från Indien/calcutta, födda på 70-80 talet.

Hej söker mera vänner som är Adopterade.

Jag själv är som sagt från Indien/calcutta kom när ja var 1½år 1983,  
    Ja nu i april-07 är det ju 24år sen. ojoj va tiden går..

Jag kommer från ett barnhem som heter "fauling home" i Calcutta. 

Var på återresa till Indien o mitt barnhem vintern/våren 2000. Vilket var en spännande resa så klart. reste från New dehli och hela vägen till Puri via Varanasi, Agra, Calcutta, Behaiwar ligger i Orrisa. 

Jag har en lillasyster på 22år, som med är från Indien. Min mamma adopterade oss själva.

Jag har fått en liten son själv nu, Han heter Filip är ½år.
    Min guldklimp såklart. Han är ju den enda som är min biologiska tråd här i Sverige. Känns lite skumt att från inte ha nått bioligiskt här så ha en liten som faktiskt ÄR halv indier från mig..
    många säger att vi är som kopior på varann som små. sånt är kul o se.
    Undrar mer o mer om hur min biologiska mamma har de o att hon faktiskt är mormor till min son.

men ja har alltid sett mig som Svensk här i sverige alla dom här tänkarna har kommet mer o mer nu.

nån som känner likadant som jag. kanske bor i Västra götaland och skaraborg eller runt trestadsområdet , ps uppvuxen i Trollhättan bodde där från 1983 till 2003.

Senare kanske vi kan ses på riktigt. vore så trevligt.

Jag var väldigt aktiv i Adoptionscentrum åren 1997 till 2004..
    min kompis och jag hade en egen adoptionsgrupp med ungdomar i trestadsområdet under dom åren. men min kompis har kvar adoptionsgruppen än + har en ny grupp me barn som är adopterade.
    Hon heter (Piff) här på FL är adopterad från Peru..

SKRIV gärna

kram Hanna

ÄLSKAR MIN FILIP KUMAR...
  • Svar på tråden Nån mera från Indien/calcutta, födda på 70-80 talet.
  • HjärtePrinsen Filip06

min kompis heter inte piff utan puff81 här på FL..

*nya fina kort på Filip*
  • HjärtePrinsen Filip06

Finns de verkligen ingen som är adopterad från Indien här inne?? hahaha skoja bara..

MVH Hanna

*Livet gör en starkare, Filip du är min bästa lycka som finns*
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej igen är de nån mera som är från indien/calcutta här inne eller..

Go kväll..
    *nya fina kort på Filip*
  • HjärtePrinsen Filip06
    Rosesarered Rosesarered  --> jasså oki va trevligt. vart bor du då? jag bor i skövde.

*nya fina kort på Filip*
  • Rosesarered

Jag bor i Sthlm, vi var på återresa 2003.
    Jag har aldrig själv varit speciellt intresserad av mitt ursprung, mer för att jag alltid kännt mig tillfredställd med allt jag har här hemma. Jag har aldrig grubblat eller varit speciellt nyfiken. Det var mina föräldrar som frågade om jag inte ville åka. Så vi åkte, hela familjen och min make. Det var riktigt kul faktiskt.

• HjärtePrinsen Filip06
    ja jag har inte heller funderat så mycket om mitt ursprung ja har ju allt här så att säga. men ja hade en tid när ja va lite mindre som ja fundrade lite mera. men nu när man har egna barn funderar man lite mer på hur mina biologiska föräldrar ser ut..
    *Livet gör en starkare, Filip du är min bästa lycka som finns*
  • Rosesarered

Ser jätte mycket framåt att få biologiska barn, just för att se sina gener i någon annan. Å andra sidan, blir det inget så är adoption en självklarhet för vår del.

• hanna03

jag är från indien o kom till sverige 1976 . 1,6 år gamla . idag är jag ju lite älder ;) 37 . vill gärna ha kontakt

• Sebbe
    Hej!

Jag är från samma ställe! Kommer dock ej ihåg om dethär barnhemmet du nämnde var för små barn eller de som är lite äldre? Jag bodde endast på det hemmet för mindre barn, kom till sverig ca 3-4 mån gammal. Min bror bodde dock på båda barnhemmen eftersom han hann bli ca 10 mån innan han kom hit. 

Hur var det där nere? Såg barnhemmet fint ut? 
Svar på tråden Nån mera från Indien/calcutta, födda på 70-80 talet.