• Nalle Puh73

Resårbotten och bäddmadrass från Ikea, dom luktar så illa.

Har köpt nya sängar från Ikea och jag håller på bli knäpp, dom luktar så illa. Har haft bäddmadrasserna ute och vädrat, öppnat vädringsluckan i sovrummet för att vädra resårbotten men det hjälpte bara lite. Vet inte om jag inbillar mig för alla andra tycker inte det är så farligt, men i min näsa luktar dom nästan lite mögelaktigt. Är det någon fler som upplevt det och hur blev ni av med lukten? Har man haft sovrumsdörren stängd så luktar hela rummet när man kommer in
    Köpte en säng (annan sort) till sonen men den luktar inte lika mycket. Tack och lov kanske man ska säga.
    Är det någon som upplevt samma sak med sina madrasser?

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden Resårbotten och bäddmadrass från Ikea, dom luktar så illa.
  • LillaMy1984

Har säng och bäddmadrass från Ikea men inte märkt nått...

• Alicia05sMamma

Dotters säng, madrass & ribb botten är ifrån ikea & jag har då inte kännt av att de har luktat ngt.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Carro W

Vi köpte sängar till barnen och visst luktade bäddmadrasserna lite skumt när vi öppnade dem. Men det försvann snabbt.

Ring till IKEA och fråga.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Alicia05sMamma

Är det inte det att dom säkerligen legat inplastad ett tag som gör att det kan lukta lite ? Jag menar det mesta som varit inplastat brukar ju få en speciell doft av plasten när man öppnar. Men det brukar ju försvinna.

• Nalle Puh73

Vi har haft dom en månad snart men dom luktar fortfarande. Iof lite mindre men ändå.

• Alicia05sMamma
    Nalle Puh73 skrev 2007-04-12 09:09:03 följande:
    Vi har haft dom en månad snart men dom luktar fortfarande. Iof lite mindre men ändå.
    Men har ni haft dom så länge & dom luktar så pass, så måste ni ju ringa Ikea för att höra med dom _Varför_ det luktar så pass fortfarande av dom.
  • Nalle Puh73
    Alicia05sMamma skrev 2007-04-12 09:12:40 följande:
    Men har ni haft dom så länge & dom luktar så pass, så måste ni ju ringa Ikea för att höra med dom _Varför_ det luktar så pass fortfarande av dom.
    Ja, man kanske skulle göra det. Ska testa och stänga dörren till sovrummet och sen be någon annan lukta först.
    Min sambo tycker jag överdriver, har gått med huvudvärk länge nu och då blir jag mer luktkänslig så han kanske har rätt. Han känner en lite lukt men jag tycker inte dom ska lukta alls efter en månad.
  • Alicia05sMamma
    Nalle Puh73 skrev 2007-04-12 09:17:14 följande:
    Ja, man kanske skulle göra det. Ska testa och stänga dörren till sovrummet och sen be någon annan lukta först. Min sambo tycker jag överdriver, har gått med huvudvärk länge nu och då blir jag mer luktkänslig så han kanske har rätt. Han känner en lite lukt men jag tycker inte dom ska lukta alls efter en månad.
    Nä men ni har väl kvitton kvar på köpet. Inte ska ni skita i det heller. Lukten borde ju försvunnit inom ett par dar, & luktar det fortfarande efter 1 månad är det ju ngt som är tokigt. Ikea måste ju då oxå få en chans att rätta till problemet.

Nä för tusan. Ni har ju betalt dyra pengar för allt, så de är klart ni ska kontakta Ikea.

Hoppas det ordnar sig, Lycka till
  • Nalle Puh73
    Alicia05sMamma skrev 2007-04-12 09:20:23 följande:
    Nä men ni har väl kvitton kvar på köpet. Inte ska ni skita i det heller. Lukten borde ju försvunnit inom ett par dar, & luktar det fortfarande efter 1 månad är det ju ngt som är tokigt. Ikea måste ju då oxå få en chans att rätta till problemet.Nä för tusan. Ni har ju betalt dyra pengar för allt, så de är klart ni ska kontakta Ikea.Hoppas det ordnar sig, Lycka till
    Ja dom var ju inte direkt gratis. Synd bara att man har en sambo som aldrig kan erkänna att det kan vara nåt fel på saker man köpt. Han lär knorra om jag ska försöka reklamera eller liknande.
  • Alicia05sMamma
    Nalle Puh73 skrev 2007-04-12 09:28:22 följande:
    Ja dom var ju inte direkt gratis. Synd bara att man har en sambo som aldrig kan erkänna att det kan vara nåt fel på saker man köpt. Han lär knorra om jag ska försöka reklamera eller liknande.
    Men vill han verkligen behålla varor som är felaktiga ? Man vill väl ändå ha vad man betalt för & att det inte ska lukta i hela rummet 1 mån efter inköpet.
  • MaryPary

Är det här nyligen? För jag har just reklamerat både pocketresårmadrass och bäddmadrass från IKEA för att sovrummet stinker från madrasserna fortfarande, ett och ett halvt år efter köp.

Svar på tråden Resårbotten och bäddmadrass från Ikea, dom luktar så illa.