• Linisen

När kör man igång efter första mötet?

Ja, hjälp mig här nu då med alla mina undringar!!

Ska på läkarsamtal och undersökning den 10 maj, vad händer sedan?
    Tydligen har de ganska gott om donatorer just nu säger de.
    Kör de igång innan sommaren, eller efter sommaren?

Vad gör man med mig nu?

Hjääääälp!
    Jag vill veta!

• Svar på tråden När kör man igång efter första mötet?
  • Emke

Ingen aning egentligen...Men de flesta kliniker har ju sommarstängt ca 2 månader (juni och juli) och man måste ju vänta till du är rätt i din menscykel, så det beror på hur tur du har med den samt om de har sommarstängt på din klinik! *hoppas med dig på före sommaren*

• Linisen

Menscykel!!!

Vad är det ??

Jag har sjutton inte haft mens på 4 år!!

• Misty

Hej!

Efter ni har varit på er första läkarträff + att ni får träffa en kurator så får ni vänta in att det finns en passande donator. Efter att donatorn tagit sina blodprov så är det "bara" att börja behandlingen för dig och henne (precis som vid ivf). Efter ca 6-7 veckor så blir det äggplock och sedan återinförandeav ägg i dig. Du får ruva ca 2 veckor och sedan hålla tummarna för ett plus på stickan!

Jag har själv knappt mens men de synkar in mig med donatorn ändå, inga problem alls!

Kram Misty

• Linisen

Gör återinförandet ont?

Är så trött på att alla "gräver" i mittunderliv, är det nålar och grejer?? ****ryyyys*

• pimpom

återinförandet av ägg kändes inte alls (i allafall inte på mig). Det som var jobbigast var att man skulle ha en full urinblåsa. gissa om jag var pinknödig både psykiskt och fysiskt när de började.

Det där med mensen är inget problem. har inte hafte mens sen jag började äta östrogen. Jag fick göra vul innan jag började med medicin, för att se att jag var "redo".

Lycka till Linisen

Kram

• Fiaflopp

Linisen vännen: det gör inte ont med ET,OM du är extremt orolig så kan du få stesolid nnan men det GÖR inte ont,de för in embryot med en LITEN kateter i livmodern...
    Ingen fara ALLS,jag lovar och jag hoppas du litar på mig...Flört

• Linisen

Hej tjejer

Nu till en annan jobbig fråga, jag har ätit ciprmail i många många år för depression och panikångest. Tror egentligen att jag har haft POF mkt längre och att det i sin tur påverkat mitt humör, ca 90% av de i "vanlig" klimakterieålder har problem med "nerverna som en följd av deras klimakterie. Jag har nu trappat ner sedan i jul och slutat ätit helt sedan snart två veckor. Det går sådär men jag ska verligen försöka sluta en gång för alla. Jag har alltid ätit en mkt låg dos, 10mg om dagen och dets sista en halv tablett var redje dag. Till slut blir det psykologiskt att stopp de där tabletterna i munnen tror jag.

Har någon annan här ätit psykofarmaka samtidigt som man genomgår en ÄD?
    Vissa läkare rekommenderar inte det och jag tror inte jag skulle våga att äta dem men jag undrar ju hur mitt humör blir när jag ska äta så där mycket hormoner.....

Någon som vet?

• Fiaflopp

Linis: du ska ta upp detta med den läkaren som skriver ut cipramilen åt dig....jag trr inte det är bra att du äter dem men de måste man ju trappa ner nnan man slutar med så RING på en gång!

• LitenOglad

Hej! Tycker också att du ska ringa ... alltid när det gäller tablett behandling så är det viktigt att ha en läkare/ barnmorska bakom sig så att man inte gör något galet...ring hellre en gång för mycket än för lite .... Svar på hur hormonerna påverkar humöret kan jag säg att jag påverkades av dem, o var mer lättretlig osv. kännde att jag hade massor av hormoner i kroppen...men det är också helt individuellt hur man reagerar! Lycka till!!!
    /C

• Linisen

Uppdatering

Jag har ju trappat ner så länge nu och har slutat helt.
    Mår pyton som f*n men är kontakt med psykiatriker och under "bevakning".

JAg hade ändå tänkt sluta även om inte detta med ÄD hade dykt upp. Kommer nog inte kunna förlåta mig själv någonsin om jag skulle medicinera och ngt hände med ett ev barn.

Är svinorolig för hur hormonerna ska påverka mig med mitt psyke då jag redan innan är lättpåverkad, ett riktigt orosmoment tycker jag...ryyys!

• Fiaflopp

Gumman,vet du om du får spraya eller hur du ska nedregleras?
    JAg upplevde ÄD behandlingen som jättelätt gämfört med ivf hormoner.

• Fiaflopp

Föresten,har du lagt till mig på din msn?

• Linisen

Får vi som gör ÄD mer oss mer hormoner än en "vanlig" kvinna (glöm att jag skrev det!!) inför en IVF?

• Fiaflopp

Ja, vi får hormoner för at bli synkade med donatorn...men detta är inget som går att gämföra med ivf med dina egna ägg,då är det andra och starkare hormoner.

• Fiaflopp

Det du kan känna av är nedregleringen,den KAN vara jobbig men det behöver den absolut inte heler vara..du kan vara en av dem som inte märker av den tex..

Svar på tråden När kör man igång efter första mötet?