• Anonym

Någon som ätit Flagyl och Citodon?

Jag har haft sån tandvärk i min visdomstand i flera dagar nu. Fick Kåvepenin 1g,Impumetin 600mg som jag ätit nu i 4dagar,men inte hjälpt ett skit. Så var hos tandläkaren igår o fick utskrivet Flagyl och Citadon. Så jag ska alltså äta Kåvepenin och Flagyl och Citodon. Någon som ätit dom?

• Svar på tråden Någon som ätit Flagyl och Citodon?
  • kaisans

Hejsan...jag äter Citodon...
    H Kaisans

• Anonym

Kaissans:Hur tycker du dom e då? äter du dom tanvärk?

• tissen82

flagyl fick jag mot livmodersinflamation!

• nublu

Min man hade tandvärk för några månader sedan. Kåvepeninet hjälpte inte så han fick äta Flagyl också. Och värktabletter naturligtvis. Värken släppte när det värkte hål i tandköttet och varbildningen kröp ut den vägen trots rensning av tanden.

• Anonym (BLÄ!)

Har ätit citodon mot tandvärk. De dövade smärtan men jag blev duktigt illamåeende och groggy!! Kände mig helt enkelt drogad. Stod på jobbet och fick nåt slags blodtrycksfall, damp i golvet. Tror att det är kodein i itodon- och det kan viss (typ jag) vara lite känsliga för.

• kaisans

Jag har ätit citodon ganska länge för rygg och ledbesvär...känner igen detta med illamående och att jag blev "groggy" men jag sänkte dosen så slapp jag bli påverkad på det viset...
    Sen är vi ju olika hur känslig man är för mediciner också...men mig har dom hjälpt bra..*L*

• Anonym

Nu har jag börjat må illa osså...kan de bero på dom?

• Mississell
    Anonym skrev 2007-04-14 17:14:08 följande:
    Nu har jag börjat må illa osså...kan de bero på dom?
    Ja, det kan det. Jag har också Citodon mot värk, blir lite illamående ibland särskilt om jag inte har ätit ordentligt. Det kan gå över efter att man använt dem ett par dagar.
    Höga förväntningar är bara blivande besvikelser.
  • Desse

Citodon är ett smärtstillande läkemedel med paracetamol och kodein i. Det är en ganska stark värktablett och används till olika former av smärta. Man ska dock inte äta dem mer än nödvändigt då de är beroendeframkallande. Men så länge du har ont och tycker tabletterna hjälper ÄT DEM!!! Flagyl och kåvepenin är ju en slags antibiotika så de kan du ta ihop med citodon. Angående illamående så kan du göra det av samtliga av dessa läkemedel. Men om du misstänker att det är citodon som spökar så sänk dosen. Om du tar 2 tabl sänk till en. Om du tar en sänk till en halv och prova dig fram!
    Lycka till och hoppas tandvärken släpper av !!

• dessan59

jag tål varken Flagyl eller citodon. citodon innehåller kodein, och det gör att man kräks om man inte tål det. Flagyl är antibiotika tror jag, och även där kan kropen reagera på att man kan få utslag o illamående

• Verkligen

Jag äter citodon nästan dagligen..Annars exploderar mitt huvud..=( Har så grymt ont jämt och när jag har ont kan jag inte prata rent eller läsa å skriva..så drygt.. tycker inte dom är så starka.. Jag blir inte seg eller sömning..inte hög heller...

• clementia67

Kåvepedin o Flagyl..
    Går det ihop?
    Jag hade en jättesvår inflam. i en visdomstand fick Kåvepedin. Allt blev värre.
    Flagyl som jag sen fick gjorde susen..
    Minns ej vilka värktabletter jag fick..

• emser83

Hej!
    Jag tycker du ska kolla upp med tandläkaren om du verkligen ska äta flagyl och kåvepenin, har aldrig gett den kombinationen till någon!
    Är du säker på att du inte skulle sluta med kåvepeninet när du fick de andra tabletterna?
    Bör kollas upp så du inte får dubbeldos!

• Anonym

Jag har ätit precis samma som du när jag opererade ut en visdomstand! mådde riktigt dåligt!
    Av flagyl blev jag yr ,och kräktes. kunde inte gå ur sängen på 4 dagar trots att jag bara åt den i 2 dagar ( ringde till läkaren å sa att jag inte stoppar i mig den skiten igen)
    citodon funkar bra men jag har magkatarr och den blev mycket värre när jag åt citodon! men hellre kraftig magkatarr än tandvärk
    enbart kåvepenin hjälpte inte på mig heller men dom 2 dagarna som jag åt flagyl måste ha hjälpt för jag blev faktiskt bättre..
    Hoppas det går bra för dig!!

• Lillgull

Citodon är en opiat,aktiv substans är kodein. starkt beroendeframkallande, äter man det varje dag t ex mot huvudvärk är det väl ganska stor chans att det är citodonet som är orsaken till huvudvärken. skulle nog fundera på att söka hjälp för att komma bort från den tabletten.
    Mia

• Corneliass

Jag har ätit Flagyl, det smakar så fruktansvärt illa i munnen. Kunde inte fortsätta att äta dom för det var så sjukt äcklig smak som inte försvann även om man borstade tänderna eller åt eller nåt. 

• klyban
    Corneliass skrev 2018-06-20 09:20:25 följande:
    Jag har ätit Flagyl, det smakar så fruktansvärt illa i munnen. Kunde inte fortsätta att äta dom för det var så sjukt äcklig smak som inte försvann även om man borstade tänderna eller åt eller nåt. 

Det är en metallsmak som uppstår, och vet precis vad du menade.
    Jag fick dessa efter operation och 5 dagar, och redan vid 3 dagar så börja det bli olidligt i munnen.
    Hade jag fått en kur på 10 dagar så hade jag aldrig tagit så länge, det var brutalt illa i munnen och denna metallsmak.

Men det pratades om tandvärk i tråden, där fick jag någon antibiotika en gång.
    Och den var extremt få biverkningar och alla milda(för mig då).
    Dalacin hette den om jag inte minns fel.

hur många meter var det?
Svar på tråden Någon som ätit Flagyl och Citodon?