• Mirva

Syskon med eget agg?

Hej, ni som har fatt barn genom aggdonation, har nagon av er fatt barn tidigare med egna agg? Hur ser du i sa fall pa barnet som kommit till med eget agg och det barnet som kommit till genom aggdonation?

Jag har en son som kommit till med eget agg och har nu funderingar kring aggdonation. Jag vore tacksam om ni kan beratta om era tankar och kanslor kring detta.

• Svar på tråden Syskon med eget agg?
  • lin66

Jag har inga barn men en underbar syster som donerat ägg till mig. Tyvärr blev det inget på första återföringen men det finns hopp... När du väl burit på detta barn så tror jag inte att du kommer känna något annat för det än för det första barnet...men det är bara mina tankar...måste ärligt säga att tanken var tvungen att mogna hos mig angående att få någon annans ägg- så det är kanske egentligen tur att sånt här tar tid även om man ibland håller på att döööö av all väntan...Lycka till!

• Mirva

Tack snalla du, for ditt svar. Vad fint att din syster donerar agg till dig!

Det ar manga fragor som vacks. Min son dog i Plotslig spaedbarnsdod, sa jag fick bara en kort tid med honom i livet. Undrar hur ett barn tillkommet med aggdonation skulle kanna for sin storebror. Att detta barn kommer att bli alskat, det vet jag!

Lycka till! Hoppas att du far ett efterlangtat plus snart!

• Kickelina

Jag har barn sen tidigare...och tvillingarna kom till med hjälp av äggdonation.
    Storasyskonen ser ingen skillnad på småtjejerna..de är en och samma familj.
    Och jag själv älskar dom lika mycket som dom andra, inget konstigt med att det inte är mina ägg som dom kommit till med.

Lycka till, hör gärna av dig om du har fler frågor.

• Mirva

Kickelina
    Tack! Vad sager smatjejerna om det Vet de annu om att de ar tillkomna med aggdonation
    Jag ar lite orolig for att barnet eller barnen som ar tillkomna med aggdonation ska bli avundsjuka pa sin storebror eller tro att jag alskar honom mer. Saklart ar det omojligt att forutspa vad som kan handa, men det ar givande att hora nagon som har en nagot liknande situation.

Nu finns ju min genestiska son pa en annan plats, men kommer ju alltid att vara en medlem i familjen, sa kanslor kommer alltid att finnas.

Ursakta, fragetecken var omojligt att fa fram pa detta tangentbord, men du ser ju vad som ar fragor!

Svar på tråden Syskon med eget agg?