Flytta till Borås!!
Hej! Vi är en familj som bor i Stockholm, men är så trötta på denna stad just nu. Dyrt, smutsigt, för stort etc.
Vi har pratat om att flytta ifrån Stockholm till en mindre stad. Sen för någon vecka sedan såg min man ett tv program om Borås. Han blev förtjust i det han såg, och sa sen till mig att det verkade vara en väldigt trevlig stad. Jag vet inte så mycket om Borås. Finns det fler som flyttat till Borås här?
Vi ska åka två dagar till Borås i maj, och se oss omkring. Men vad finns det som är bra i Borås? Han kommer isåfall ta med sig sitt företag till Borås och ska försöka etablera sig där. Han är massör (finsk klassisk massage). Finns det många massörer i Borås? Själv är jag lärare och hoppas på jobb i skolan som antingen fritidspedagog eller lärare. Hur svårt är det med lärarjobb i Borås? Det fanns inte många jobb på ams hemsida iallafall. Om vi skulle flytta till Borås är vi intresserad av att bo i parhus eller radhus. Finna det förslag på bostadsområden, med närhet till en bra skola?
Tacksam för all information om Borås!