• HotMamaAndersson

Har ju fött en dotter innan, varför rädsla nu ?!

Hej

imellan åt känner jag rädsla inför förlossningen som sker i augusti förhoppningsvis. Men ibland tänker ja inte på de.
    Men varför tänker man så nu när man redan haft en förlossning? När ja väl tänker på rädslan så är ja jätte rädd.. hmm...

• Svar på tråden Har ju fött en dotter innan, varför rädsla nu ?!
  • IdaB

Hittade dej här me!

Känner lika dant, blev akut kejsarsnitt förra grav. Så en vag förlossning har jag dock aldrig varit med om, men e verkligen livrädd denna gång!!! Ska prata med aurora bm om 2v så det känns skönt att ha nån "erfaren" o kunnig person att prata ut med så får vi se vad vi kommer fram till. just nu känns det som att jag vill ha ett planerat snitt..

• Dynah

Jag var likadan. Första förlossningen var hemsk...jag skrek så var var hes en vecka efteråt...klart man är nervös...det är man nog varje gång.
    Hur var din första förlossning?
    Jag kan bara säga att mina blev bara bättre och bättre om det är en tröst. Vid sista förlossningen gick jag en profylax-kurs, jätte-bra!

• HotMamaAndersson

idab

Jag är rädd för att göra kejsarsnitt o du väljer det hellre hehe.. Jag vill föda som innan och hoppas allt kommer gå bra men ja vill inte glra kejsarsnitt det e nog det jag är rädd för men ja vet nog inte varfölr:(

dynah

Min förlossning, asså ja trodde den skulle va värre att föda barn men det va det ju verkligen inte. Visst man skrek men det va skönt så fick man mer kraft på ngt vis.Mitt vatten gick kvart i tio på kvällen, och på natten vid 4 fick ja lote värkar och vid kvart 05.55 fick ja krystvärkar och hon va ute 06.05 så jag tycker de inte va så hemskt. och jag hade inga bedövningar heller... men är grymt nervös ändå:(

• mamman i skogen

Tva veckor kvar och borjar bli ordentligt nervos forra gangen blev ju inte sa lyckad. Har fatt bra stod fran bmsk och lakare men det tar inte bort all oro men har gett mig den pa att det ska ga bra och vill absolut inte ha ett kejsarsnitt om det ej blir akut..
    syns kanske pa cpp&p skryttraden
    glad pask

• IdaB

Min rädsla för vag förlossning beror nog på att jag fick veta att det var på håret att jag kan föda vag. (på ord ul v19 med sonen)o sååååå himla rädd att hon ska fastna el dyligt denna gång...
    men vi får se vad aurora bm säger o läkaren kanske de råder till kejsarsnitt denna gång, hann ju aldrig mätas riktigt en sista gång med sonen eftersom han kom förtidigt!

Svar på tråden Har ju fött en dotter innan, varför rädsla nu ?!