lumbalpunktion?
någon som gjort en lumbalpunktion någon gång? (Ryggmärgsprov)
Fick ni några biverkningar?
Min lilla dotter gjorde en i förrgår. Nu får hon attacker av huvudvärk där hon får så ont att hon kräks... Någon som varit med om det samma?
någon som gjort en lumbalpunktion någon gång? (Ryggmärgsprov)
Fick ni några biverkningar?
Min lilla dotter gjorde en i förrgår. Nu får hon attacker av huvudvärk där hon får så ont att hon kräks... Någon som varit med om det samma?
Jag gjorde ne mars 2005, hoppas aldrig mer behöver göra det. Mådde as dåligt efteråt. fick konstant huvudvärk. Åkte in akut för det men fick åka hem igen. Efter 9 dagar med huvudvärk och kräckningar ringde jag till den läkare som utförde provet. Fick komma till intensiven. Där konstaerade de att läckade ryggmärgsvätska från instickshållet. De fick stick mig i armarna för att få ut blod och täppatill läckan. Eftersom ajg var så uttorkad så gick det inte så bra att stick mig. Närkosläkaren slutade räkna vid 55 stick. Det tog ca 3 timmar innan de fick ut något blod i armarna.
Tycker du ska ringa sjukvårdupplysningen eller åka in med henne akut.
jag mådde fruktansvärt dåligt ca en vecka efter mitt ryggmärgsprov (mestadels huvudvärk). pga detta fick jag så starka tabletter av läkaren att jag blev paranoid och trodde min pojkvän skulle mörda mig...
jag fick ligga still i en vecka, och hoppas liksom ovanstående att jag aldrig ska behöva vara med om detta igen.
ring sjukvårdsupplysningen till att börja med. det handlar ju om ett barn.
Mina barn har gjort. Det gick bra, inga biverkningar så att säga.
Jag fick spinal vid ks, jag mådde asdåligt i veckor!. Tydligen hade vätska från ryggmärgen runnit ut (om jag fattat rätt). Jag kräktes....ungefär som migrän. Gick bort av sig själv sen men jag fick vätsketerapi och koffein.
Kontakta sjukvården!
Hej
Jag gjorde ryggmärgsprov för 3 veckor sen mådde bra 2 dagar sen kom huvudvärken och sömnlösheten. Jag har i stort sett inte sovit något på tre veckor. Har någon varit med om det?
Ja jag fick spinalhuvudvärk en månad. Kunde bara ligga ner inte stå upprätt. Men sen försvann det