• Bachelorette

Längtar efter barn

är 18 år och tillsammans med en ett år äldre kille.
    Vill så gärna ha barn med honom, men han tycker det är för tidigt. Det accepterar jag, jag kan vänta. Men trots det längtar jag så otroligt efter ett eget barn och känner mig mer än 100% redo att kunna skaffa ett redan nu. Finns ju en hake. Vi har allt för ofta oskyddat sex i tid och otid. Oftast otid. Det har hänt nästan varje gång att vi lyckats pricka i oskyddat sex i samband emd min ägglossning. Äter heller inga p-piller. I över ett år har vi hållit på så här men ändå har jag inte blivit gravid. Min pojkvän tycker det är tur, visserligen jag med för jag vill ju inte skaffa barn med någon som inte är redo. Men börjar bli orolig för att jag inte kommer kunna få barn alls. Varför har jag inte blivit gravid? Det känns jobbigt att tänka att jag kanske inte kommer kunna bli det.

• Svar på tråden Längtar efter barn
  • lyckoklöver

Den dagen det är dax finns det massa hjälp att få - om det nu skulle vara så att du har svårt att bli med barn... Men var försiktiga! Är inte din pojkvän redo så tänk dig för! Det är inte att föredra att vara 20 år och ensamstående... Önskar dig all lycka ialla fall!

• Marres Killar

När jag var i din ålder hade jag också oskyddat sex med min kille (inte hela tiden, men ofta) och oroade mig för samma sak. (tänkte på det efteråt). Men jag ville inte ha barn då... Tog mig 10 år att blir redo för det, och när vi väl försökte bli med barn, gick det på en gång, två barn har jag nu. Så oroade dig inte, kanske inte meningen... så känner jag i alla fall.

Lycka till i framtiden

»--(¯`v´¯)--» Stolt mamma & fru »--(¯`v´¯)--»
Svar på tråden Längtar efter barn