• Bävern83

För smalt bäcken

E lite rädd för min mamma hade för smalt bäcken... Hon hade värkar me min storebror i två dygn innan dom fick göra snitt...
    Vill inte att samma sak ska hända mej!! När hon sen skulle få mej blev det planerat snitt eftersom hon ej kan föda normalt.

Dom gör ju inga sådana undersökningar även om man skulle vilja.. eller hur?
    Kan det va ärftligt?? Men det e väl inte så vanligt att man har för smalt bäcken? Nån som vet?

• Svar på tråden För smalt bäcken
  • Maggis Nervis

Min mamma hade också för trångt bäcken, och jag var jätteorolig över det när jag väntade adele. Min bm sa att det tyvärr inte gick att titta om det var så... Sen födde jag adele på  5,1/2 timma, jag ärvde inte mammas bäcken

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Bävern83

Det var ju skönt :)
    E säkert inte så vanligt att man tvunget måste ha ärvt det.. Hoppas INTE.

• Lindis41

man kan mäta bäckenet genom röntgen...

• Maggis Nervis

Fast det gör dom väl inte som rutin bara för att ens mamma hade för trångt? Är det ok för bebis att röntga???

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Mizzz
    Lindis41 skrev 2007-04-01 20:07:12 följande:
    man kan mäta bäckenet genom röntgen...
    Jag frågade om det, men min BM och läkare sa nej till min förfrågan om att få göra det.. (min mamma har oxå trångt bäcken, vet inte hur det går för mig än.)
    Jag har lilla Linus i magen
  • Angie79

Min mamma hade oxå det, hon röntgade det tydligen. Man kanske gjorde det då på den tiden. Men det gick visst bra ändå, fast de sagt att det ar trångt.
    Men jag är oxå orolig.

• Coca cola light

Jag röntgade mitt bäcken pga att min mamma var för trång. Var inga problem att få en remiss till röntgen.

Svar på tråden För smalt bäcken