• mamatobe81

Lyckades efter 15 år!!!!!!!!!!!!!! =)

igår när mina grannar fick syn på min kula berättade de att de själva hade försökt få barn i 15 års tid!! ingen kunde ge dom besked om vad som var felet så dom gav upp och planerade att adoptera men så en dag tyckte mannen att hans fru såg lite väl rund ut om magen, hon köpte ett test och det visade att hon var gravid! läkarna skrattade åt dom när dom kom med testet och ett nytt urinprov men det visade sig att hon var i vecka 14!!!
    hon var då 35 år.

till saken hör också att hon festat rätt hårt under graviditeten hittills och fortsatte dricka och röka, dom gjorde inget fostervattensprov för dom ville behålla barnet oavsett...

nåja, idag är deras dotter snart 15 år och helt frisk!!

• Svar på tråden Lyckades efter 15 år!!!!!!!!!!!!!! =)
  • TheSunset

Oj då...Plötsligt händer det..

♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Mirakel händer

Nära vänner som hade försökt i över 10år. Adopterade en flicka som de kom hem med sommaren 1994, året efter kom deras första bio son, 1998 kom nästa son, 2001 kom deras sista dotter. Så de har en adopterad flicka och tre bio barn.

Längtar...
  • Vrinda

För mina föräldrar tog det 7 år innan mamma blev gravid med 1:a barnet (jag), efter ytterligare tre år föddes lillebror. Nu verkar det som att jag ärvt svårigheten att bli gravid - vi har försökt i ett och ett halvt år utan att det blivit nåt plus. De har inte hittat nåt fel på oss vid utredning... Mamma hade endometrios när hon var yngre, men det tror gyn inte om mig eftersom jag inte har några symptom. Men man undrar ju...

• Maxie

För mig har det tagit 7 år att bli gravid (gm ivf) också. Fast vi fick mf efter 5,5 års försök (då insemination). Måtte den här lill* stanna...

• Norrbagge

vilken underbar solskenshistoria!! -man blir lika glad varje gång man hör om sådant.

• taca

så härlit att läsa sådana historier...då inser man att det finns hopp för oss andra

• Jane Roe
    Norrbagge skrev 2007-04-12 19:37:47 följande:
    vilken underbar solskenshistoria!! -man blir lika glad varje gång man hör om sådant.
    Kan inte göra annat än att hålla med ! =D
  • mamatobe81

puffar för att vissa behöver lite uppmuntran! ;)

• Liljan77

För mig tog de 10år innan jag blev gravid.
    Hade totalt gett upp tanken på barn å då kom pluset.

• Gerda

Mina föräldrar försökte i 8 år. Sedan gav dom upp och skaffade två katter istället. 10 månader senare kom jag!

• Full av förhoppning

förlåt glädjedödaren här.... men menar du att hon fortsatte dricka och röka resten av graviditeten EFTER att hon fått reda på att hon var gravid??? Förvånad

Snälla stanna kvar, jag ska ta väl hand om dig.......
  • Gerda

Det verkar så eftersom TS skriver "fortsatte dricka och röka". Undrade också men ville inte stämplas som glädjedödare.

• Full av förhoppning

hade jag försökt i 15 år och sedan ÄNTLIGEN lyckats så hade jag absolut inte gjort något för att riskera.... hade nog varit sängliggande resten av graviditeten hahahahahah

• mamatobe81

japp, hon fortsatte som vanligt...visste inte vad jag skulle säga när hon sa det kände mig genast väldigt obekväm o ville gå hem.

resonemangent kring det fortsatta "ungdomslivet" var att om barnet skulle ta skada av alkohol så skulle den skadan vara skedd redan!

dom var ju sååååå unga då, fattade inte bättre...eh hon va 35!!!!

blev helt paff, fick inte fram ett ord, men hon pladdra så mycket så det märktes nog inte.

• Full av förhoppning

ja... alla är vi ju olika.. hmm.... och resonerar olika. Tur att flickan var frisk och mådde bra då

• mamatobe81

ett MIRAKEL att hon mår bra tycker jag

Svar på tråden Lyckades efter 15 år!!!!!!!!!!!!!! =)