• gloria

Nån som blivit snittad pga humanitära skäl

Min mor hade jätte svåra graviditet o ena barnet dog o jag kom ut med tång efter många h av verk!Min kusin hade svårt oxså o barnet kom inte för hon hade trång bäcken/liten o sonen fick infektion o de stannade 1 vecka på sjukan!!!

Jah är otrolig rädd o går regelbunfet till psykolog o kan inte prata om det så mycket för då får jag panikattacker så hon har lovat att skriva remiss till ks,jag ska träffa henne på tors o hon vet inte att jag är gravid efter så mycket försök med pco o pergotime dubbeldos tredje gången gillt!!
    jag vägrar att riskera min psykiska hälsa för att jag redan har depression o ångest o svår förlossningsrädsla!

• Svar på tråden Nån som blivit snittad pga humanitära skäl
  • Kanellen

Det bör ínte vara några problem alls för dig att få snitt! Tips: skriv ner hur du känner på en A4 så kan du visa den för BM och läkare, utan att du är nervös och glömmer vad du ska säga.

Är helt övertygad om att du kommer att bli snittad om du vill det.

• 4 Före 30

Jag skall snittas för fjärde ggn på HUm Ind...De FÅR inte neka...
    Min första grav var jag hos flera läkare på flera sjukhus...Till slut på Östra satte jag mig i en fåtölj och sa att jag går inte härifrån förrän snittid är bokad! Fem dagar senare föddes min dotter...
    Lycka till och stå på dig!

• solstraalen
    Väntar fjärde skrev 2007-04-09 19:58:00 följande:
    Jag skall snittas för fjärde ggn på HUm Ind...De FÅR inte neka...Min första grav var jag hos flera läkare på flera sjukhus...Till slut på Östra satte jag mig i en fåtölj och sa att jag går inte härifrån förrän snittid är bokad! Fem dagar senare föddes min dotter...Lycka till och stå på dig!
    Får jag fråga vad din anledning var?
    Jag har fött 2 barn vaginalt och vart livrädd inför båda.
    Väntar nu 3e och funderar mer och mer på snitt men är rädd för att ta upp det med bm/läkaren/auroran jag går hos.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • 4 Före 30

första grav fick jag , jag vet inte vad jag skall kalla det men nån sorts total block i v.37 jag kände bara stopp, jag klarar inte detta, fick massa konstiga känslor, rädsla skräck har ett enormt behov av kontroll behov. Min ALLRA största fasa var att spricka, och att det skulle göra så onte så att jag inte skulle palla med förlossningen. Har blivit så dåligt bemött i svensk sjukvård så en stor del av rädslan låg även inför personalen...Hade troligen tryckat undan den här delen hela grav, och under föräldrautbildning o sånt som handlade om förlossning så tror jag inte ens att jag lyssnade...

• solstraalen
    Väntar fjärde skrev 2007-04-11 08:49:30 följande:
    första grav fick jag , jag vet inte vad jag skall kalla det men nån sorts total block i v.37 jag kände bara stopp, jag klarar inte detta, fick massa konstiga känslor, rädsla skräck har ett enormt behov av kontroll behov. Min ALLRA största fasa var att spricka, och att det skulle göra så onte så att jag inte skulle palla med förlossningen. Har blivit så dåligt bemött i svensk sjukvård så en stor del av rädslan låg även inför personalen...Hade troligen tryckat undan den här delen hela grav, och under föräldrautbildning o sånt som handlade om förlossning så tror jag inte ens att jag lyssnade...
    Fick du snitt få med första?

Min största rädsla är vad gäller personalen.. har ingen tillit till vår sjukvård pga mycke dåligt bemötande osv från läkare.

Bara ett exempel, så gick ja med ryggont i 6månader å lkarna skrev bara ut starka smärtstillande hela tiden. Tog aldrig urinprov. Sen fick ja akut njurbäckeninflammation och blev inlagd på sjukhus.
    Då hade ja gått med urinvägsinfektion under de 6 månaderna tydligen som då gått upp i njurarna..
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
Svar på tråden Nån som blivit snittad pga humanitära skäl