• kornelia

Behöver tips på bra vårskor att ha på dagis!

Halloj, min dotter har gummistövlar men inga bra vårskor att ha på dagis, vad och avr köper ni andra sådana? vad är att rekommendera. Har köpte ett par tennisskor men de är både för fina och för ömtåliga att ha i sandlådan, iaf i geggamojjan på dagis...

• Svar på tråden Behöver tips på bra vårskor att ha på dagis!
  • Malin K F

Finns fina billiga skor på skopunkten. Tag 3 betala för 2. Alla barn skor kostar 149 kr/st. Man kan köpa skor att ha på dagis och ett par att ha hemma till finskor. Alla skor slits, bara att komma över den gränsen. Inget att göra åt.

Malin+Thomas=Whilma
  • JessicaåIda

Gummistövlar & tennisskor.
    Gummistövlar i all sand/vattenlek på dagis tillsammans med galonisar & när det blir torrare tennisskor & i sommar blir det sandaler.

• kornelia

Malin KF: Ja, jo slits det är helt ok. VAd jag menar är att jag vill ha vårskor som"står emot lite mer" än vanliga tennisskor gör. MINSTA vattenpöl så är de ju blöta...O vattenpölar kan det ju finnas trots att det inte är regning(=personalen sätter inte på gummistövlar).

• kornelia
    Pappas & C:s vårdojjor! De små är hennes (de andar papaps) o det är tennisskor men alldeles för ömtåliga för lek på adgis, enligt mig.
  • Såpan

Här kör vi kavat. De står emot jättebra, häller sig fina hela säsongen. Finns olika varianter på dem.

• gambia90

gympaskor och stövlar är de skor som barnen på mitt jobb kommer att behöva framöver.

• kornelia

Såpan Ska kika efter KAVAT. Är nog något sånt jag är ute efter. Tack!

• JessicaåIda

Konstigt att personalen inte tar på barnen gummistövlarna, men jag har hört om det från andra kompisar som har barnen på andra förskolor än mig.
    På "min" förskola har vi toppenpersonla som tar på barnen stövlar om vädret eller gården är blöt, därfr kan jag ta dit dottern i tenniskor men annas vete tusan...

• Junior J

jag jobbar på förskola och ser fördelar med lätta och inte för stora skor, och skor som står mot väta + att vi gillar skor utan knytningSkrattande
    köpte till min son ett par gymnastikskor från din sko 150:- bra att köpa billigare för dom slits fort på dagis.

• kornelia

Junor J tack för synpunkten, ska leta efter kardborreknäppen då. Tack!

• kornelia

Bonanza: Var mer precist, ligger den butiken? har den öppet som vanliga affärer, tp 10-18? Tack!

• Junior J

ett annat tips nu när det börjar bli övergång i vädret. allväderstövlar är kanon bra, och tretorn har några: att när det blir varmare tar man ut fodret och får en vanlig gummistövvel.

gympaskor som är stärkta fram med ex.vis skin håller bättre än plast.

sandaler till sommaren är bättre med sluten tå, (det är många som fastnar med den öppna framdelen och gör illa sig.)

jag håller med att kavat har skor som klarar många "prov".

en stor kram till föräldrar som märker sina barns kläder
  • Bonanza

Den ligger vid fängelset, och har öppet 14-18 eller så på vardagar. Det öppnar 14 i alla fall, det vet jag.

Vi köpte ett par supersnygga röda skor med kardborreknäppning + ett par gula sandaler för bara 350 kronor. Samma röda skor skulle kosta 450 kronor i butik.

• kornelia

Bonanza: Perfekt! Blir nog en tur dit imorgon eftermiddag! Gula sandaler lät fint...

• kornelia

Oj, blev fel. Men finns de starkrosa inne så blir det ett par såna. De var fina och såg sköna ut. perfa!

• kornelia

Gud, det är perfekt ju! Precis vad jag är ute efter. Visade bilderna för pappa J. Han var lite rädd "för priserna" men jag försöker förklara fördelarna med att de är fotriktiga osv. Som sagt KUMLA imorrn kommer vi

Svar på tråden Behöver tips på bra vårskor att ha på dagis!