• Anonym (Inlåst!)

Fyllecell... nån mer?

Jag hamnade i fyllecell för några år sedan och det är nog bland det värsta jag varit med om Finns det någon mer tjej som hamnat där eller är jag helt unik... *skämms*

• Svar på tråden Fyllecell... nån mer?
  • Cleaninglady

Nä, du är inte unik.
    Det händer titt som tätt att tjejer hamnar i fyllearresten.

Jag brukar säja,
    "en gång är ingen gång , två gånger är en gång för mycket".

• Anonym (Inlåst!)

Tur att det bara hänt EN gång då

• Anonym

Jag jobbade länge som ordningsvakt i Stockholm (inte på krogen men i en annan miljö där man möter många alkoholpåverkade på nätterna) Du är inte unik. Vi omhändertog många kvinnor just för att de druckit för mycket. Att man får sitta i fyllecellen är ju inte för att man begått ett brott utan för att man int kan ta hand om sig själv. (eller om man begått ett brott men OCKSÅ är så full att man inte kan ta hand om sig själv)

• Anonym (jo)

jo de har hänt mig med för några år sedan..ingen kul upplevelse precis som du sa.. fick gå ut runt sex på morgonen hade en bit hem... alla andra hade ju redan åkt hem så de vart taxi för tusen spänn SUCK

• Anonym (Njaa)

Inte fyllecell, men jag har setat anhållen, o det är väl ungefär samma "mysiga" utrymmen man får sitta i. Absolut det värsta jag varit med om, och det bidrog också till att jag fick panikångest..

• Anonym

Anledningen till att utrymmet ser ut som det gör är ju för att de som sätts där oftast somnar direkt, och gör de inte det så kanske de mår illa och kräks (det ska vara lätt att städa) Om man blivit sjuk av det man druckit (på riktigt) så körs man till sjukhus i stället.

• Anonym (OV)

Det är vanligare än man tror att vi plockar kvinnor till fyllecellen...

• Anonym (...)

Fast har man begått brott blir det häktet direkt i de flesta fall. Går att sova ruset av sig där oxå.

• engeln83

jag hamnade i fyllecell när jag blev gripen..usch de var hemskt
    fick ta av mej nästan alla kläder, till o med bhn dom sa att man kan hänga sig i den?
    nä de va bland de värsta jag vart med om, sova på en äccccklig madrass...
    men man kanske lärde sig nåt?

• Anonym

Jag tycker att man ska vara tacksam att man får sova ruset av sig på polisstationen. Som kvinna är man mer sårbar när man druckit för mycket och det är ofta man ser killar som "ska hjälpa" fulla tjejer de hittar ute. De erbjuder dem skjuts, att sova hemma hos dem eller något likande och som full tjej är det lätt att hamna i situationer som urartar. Man kan också bli rånad eller somna utomhus i kylan...

Svar på tråden Fyllecell... nån mer?