• Raven74

studieförsäkran????

Ska äntligen börja plugga... Och har fått besked från csn, men på mina sidor på csn.se ska jag skriva ut en blankett som läraren ska skriva under o jag o sen skicka in.
    Kan man inte göra det via nätet lr???

Kan ngn berätta som har csn??

• Svar på tråden studieförsäkran????
  • The Dreamer

pluggar du på universitet/högskola räcker det med att du lämnar studieförsäkran via internet, det har jag alltid gjort i alla fall.

• Yrslan

men skolan registrerar väll dig når du börjar och du registrerar dig själv på nätet med din personliga kod?? HAr aldrig hört talas om att man ska skriva ut blanketter från nätet....

• Raven74

detta e en ky-utb men det räknas som eftergymnasialt o då som högskola enl kursledaren

• Raven74

dessutom så e det på distans..

Där står att tidigast jag kan lämna studieförsäkran via nätet är den 26 mars men varför ska jag då skriva ut blanketten..

• Tokaungen

CSN gör skillnad på högskoleutbildning och annan eftergymnasial utbildning däribland KY-utbildningar somalltså inte räknas till högskolestudier. Det är antagligem därför du måste skicka in blanketten i pappersform.

• Angie79

Man kan lämna studieförsäkran via Dina Sidor, på CSN, men då måste man ha E-legitimation.
    Annars skickar du bara in blanketten.
    Lycka till

• Raven74

tack då vet jag.
    E-leg har jag så då e det lugnt.
    Men skickar skolan in att jag med har börjat då lr??

Snacka om att inte veta ett dugg om detta :D

• Angie79

Tror att de gör det, vet iallafall att de meddelar csn om de poäng man klarat av.

• Aprildelfin

Min kompis läser på KY utbildning och måste få sin studieförsäkran underskriven av ngn på skolan och sen skicka in den till CSN. Jag läser på universitet och kan skicka in via nätet direkt.

Lycka till på utbildningen!

Mamma till Saga 060211
  • Tokaungen

OM CSN har begärt att du ska skicka med lärarens underskrift så beror det på att de inte annars får uppgifterna från skolan. För oss som läser på högskola/universitet funkar det automatiskt eftersom CSN får tillgång till de uppgifterna via universitetet.

Men eftersom du inte går på en högskoleutbildning så har CSN antagligen inte det samarbetet med just din kursordnare och därför måste du fixa en underskrift från skolan också.

Skickar du inte in den blankett de begärt riskerar du att din utbetalning blir försenad!

Svar på tråden studieförsäkran????