• Förgätmigejen

Finns det någon mer som jag som jag många IVF:er och sedan fått flera missfall

Det känns som om man drabbats dubbelt att man först har jättesvårt att bli gravid (har gjort 1 ET och 6 FET) och blivit gravid 3 gånger, Har fått 2 missfall och antagligen mitt tredje nu.

Vore skönt att höra om någon mer med liknande erfarenheter.

Kan tillägga att jag har ett barn på 2,5 år som blev till på första IVF:en.

• Svar på tråden Finns det någon mer som jag som jag många IVF:er och sedan fått flera missfall
  • Jessica1

Tyärr är jag nog i en likande situation. Har gått igenom 3 missfall efter 3 ICSI och 1 FET. Enda trösten är nog att jag i alla fall har blivit gravid efter att mått piss av all medicin. Men det hade ju varit trevligt att få¨köpa barnkläder till sitt egna barn och inte till alla kompisars...

Men just nu (3 veckor efter det senaste missfallet) mår jag allt annat än bra psykiskt.

• Förgätmigejen

Hej Jessica1

Min glädje är ju mitt barn som jag har, men det är fruktansvärt psykiskt påfrestande med denna väntan och hopp och sedan glädje som sedan byts ut till sorg som man har vid varje försök.

När i graviditeten fick du dina missfall? Det första fick jag i v 7, sedan i vecka 5 och nu är jag i vecka 7 och vet inte vart det slutar. Ironiskt nog kräktes jag precis för första gången under graviditeten. Jag blödde i går men det har avtagit idag, så jag har ett litet hopp.

Jag hoppas verkligen det ska gå bra för oss!

• Förgätmigejen

Hej Jessica1

Min glädje är ju mitt barn som jag har, men det är fruktansvärt psykiskt påfrestande med denna väntan och hopp och sedan glädje som sedan byts ut till sorg som man har vid varje försök.

När i graviditeten fick du dina missfall? Det första fick jag i v 7, sedan i vecka 5 och nu är jag i vecka 7 och vet inte vart det slutar. Ironiskt nog kräktes jag precis för första gången under graviditeten. Jag blödde i går men det har avtagit idag, så jag har ett litet hopp.

Jag hoppas verkligen det ska gå bra för oss!

• JsN

Vid mina första tre ET (efter ICSI) samt första FET har jag fått missfall i v5. Dvs positivt gravtest men aldrig någon påvisad graviditet. JAg har börjat blöda på eller strax efter testdag.

Efter vårt andra FET är jag nu gravid i v 19.

Båda FET gjordes i naturlig cykel. Första helt utan mediciner. Andra med trombyl och progesteron.

*hälsosamt lat*
  • Jessica1

Hej Förgätmigejen
    Första vändan var jag på grav VUL i v.7 då man hittade ett foster men inget hjärtslag, slutade med en skrapning...
    Andra gången hade jag blödningar hela graviditeten igenom. DEt slutade med att jag tvingades göra sen abort i v. 19 (han hade inte överlevt)
    Denna gången började jag blöda när jag var i 5+6.

Så samtliga missfall har varit olika, det känns som om de antagligen inte kommer hitta något fel i utredningen.
    Men hoppet om ett barn är det sista som ska överge en, lyckas man inte själv får man fundera på att adoptera

Svar på tråden Finns det någon mer som jag som jag många IVF:er och sedan fått flera missfall