• Paulin

Erfarenheter av Fertilitetscentrum i Stockholm?

Hej!

Jag är en nu medlem här, har äntligen hittat ett ställe var man kan läsa on liknande problem.

Jag och min sambo har försökt bli gravida ett års tid. Jag har PCO, har ätit clomifen som inte har hjälpt. Nu tänkte vi kontakta en privat klinik. Därför undrar jag om någon har erfarenheter av Fertilitetscentrum i Stockholm? Jag är väldigt tacksam för all information!

• Svar på tråden Erfarenheter av Fertilitetscentrum i Stockholm?
  • Bling1975

Hej!

Jag går där, vi har manlig faktor och har just genomgått vår första IVF som tyvärr misslyckades, men vi fick 9 till frysen och jag har påbörjat behandling för vårt första frysförsök.

Jag är på det stora hela jättenöjd och skulle aldrig välja en annan klinik för jag tror verkligen på deras metoder som jag tycker verkar modernare än på många andra. Vi har valt att långtidsodla våra ägg och där använder de sig av den senaste frysmetoden som ger mycket bättre resultat vid FET.

Alla sköterskor är verkligen toppen (vissa mer än toppen), läkarna är jättekompetenta men jag och min läkare är lite olika. Hon är väldigt försiktig och rädd att man ska bli ledsen och lindar in det i bomull och jag gillar mer raka besked, hon är dock en ängel på undersökningarna. Den andra doktorn var lite mer hårdhänt på ÄP men det kan man säkert säga till om. Min favoritläkare kommer dock från göteborgskliniken, jag har haft honom två gånger (eget val) och han och jag klickar mer när man pratar.

Fråga gärna om du vill veta något speciellt.

Stitch längtar efter sin Lilo
  • Paulin

Hej och tack så mycket för ditt svar!

Jag håller på att försöka en gång till med clomifen, tre tabletter per dag. Men jag tror inte att ens detta kommer att hjälpa. Jag är ung, 24 år, så egentligen är det inte bråttom. Men det spelar ju ingen roll då när man längtar efter barn.
    Min gynekolog sa att hon skickar oss vidare till Sophiahemmet. Jag kontaktade de och fick veta att väntetiden hos dem är 6 månader (utredningar mm. bekostas av landstinget, behandlingar är privata). Jag vet inte om jag är redo att vänta på ett halvt år. Speciellt när jag redan vet att det är något fel med mig. Min sambo har inte undersökts. Därför har jag läst om Fertilitetscentrum och tyckte de verkade bra. De har Öppet hus i april, vi tänkte gå dit.

Priserna där är säkert ganska individuella beroende på det man behöver. Hur länge har ni behövt vänta på att börja utredning, behandlig osv.?

Tack så mycket för din hjälp!

• Bling1975

Jag ville inte vänta med utredningen så det var därför vi vände oss dit till att börja med. Vi ringde bara och fick tid efter några dagar. Jag tror att de har ett erbjudande nu under våren på full utredning för 2500:-

När vi fick beskedet att vi inte kunde få barn på egen hand så valde vi att påbörja IVF på en gång, ingen väntetid då heller utan behandlingen började på första mensen. Vi står i kö till landstinget också men jag hoppas att vi inte behöver det eftersom väntetiden just nu är 2 år.

Jag vet tyvärr inte vad clomifen är, är det som pergo? Hoppas i alla fall att ni får den hjälp ni behöver och att ni lyckas få ert efterlängtade barn. Jag håller med om att när längtan väl har börjat (oavsett ålder) så är det svårt att vänta.

Stitch längtar efter sin Lilo
  • Piggelin72

Jag kan varmt rekommendera FC här i Sthlm!!!

Från första telefon samtal, behandlingarna (efter ett IVF försök och en FET) tills det efterlängtade "beskedet" om att den "lilla" fastnat så har vi bara blivit bemötta med värme, peppning och förståelse.

Om vi längre fram kommer att vara tvungna att genomgå ny behandlig som kommer det absolut att bli där igen.

• Paulin

Tack så mycket för era svar!

Vi har bestämt att kontakta FC! Det får bli nån gång under våren, läste också att de har ett erbjudande för utredning. Så det passar ju bra!

Om det finns flera som har erfarenheter så läser jag gärna!

Svar på tråden Erfarenheter av Fertilitetscentrum i Stockholm?