Ni som delat rum med andra mammor på BB, vad tyckte ni om det?
Ska kejsarsnittas 27:e april. Ringde BB-avdelningen och frågade om pappan kunde få stanna kvar och sova med mig och bebisen, men hon sa att det bara fanns 3 familjerum och att i resten av rummen så delade man dom med andra. Det var inte alls säkert att pappan kunde få stanna och i så fall fick han bara stanna första natten. Detta är på Huddinge sjukhus.
När jag snittades med första barnet för ca 2 ½ år sedan så fick sambon stanna hela BB-vistelsen (2 dygn) och vi hade ett rätt stort rum för oss själva med TV och toa/dusch. Detta var på Karolinska sjukhuset i Solna.
Är lite orolig för hur det ska bli om han inte får stanna på BB med oss. Hur ska det gå på nätterna när han inte kan hjälpa mig och bebisen när jag är nysnittad och knappt kan röra mig?
Tänk om man ska vara där i flera dagar, och hela tiden måste dela med andra. Är otroligt lättväckt och kommer inte få sova alls då på flera dagar... Visst sover man dåligt ändå om bebisen är vaken, men då kan man ju inte sova heller när bebisen sover.
Ni som delat rum med andra mammor på BB, vad tyckte ni om det?
Hur gick det på nätterna när er man inte var där?
Blev ni snittade eller födde ni vaginalt?