Aurora väntetid??
en BM på karolinska har skickat en remiss till psykosociala enheten på SÖS idag, nån som har gått där?
Hur länge har ni fått vänta efter det att er remiss skickats?
och hur ofta har ni gått på samtal när ni väl kommit dit?
en BM på karolinska har skickat en remiss till psykosociala enheten på SÖS idag, nån som har gått där?
Hur länge har ni fått vänta efter det att er remiss skickats?
och hur ofta har ni gått på samtal när ni väl kommit dit?
PUFF!
Jag gick på auroramottagningen i uppsala. Tror att jag fick vänta typ 1 månad. Sen gick jag där ca en gång i veckan och pratade.
Det hjälpte mig enormt mycket!
vad kostar det? e det typ 70 per gång el?
Det är ju lite olika, här är auroragruppen med MVC, så det är helt gratis. Jag fick vänta någon vecka innan jag fick träffa en kurator.
oki..ja jag ska ju börja bearbeta min rädsla nu redan(ska börja försöka i april) så det lär ju vara en fördel att kanske ha kommit en bit när jag väl plussar.
Ts- Aha, då kanske det är skillnad då, eftersom det antagligen inte räknas som mödravård innan man är gravid. Men jag vet inte. Lycka till! Samtalen där hjälpte mig jättemycket, trots att jag bara gick dit några få ggr. Jag fick kika på förlossningsavdelningen långt i förväg, och fick tips om olika böcker mm som jag kunde läsa. Hos min BM fick jag bara "Det tar man senare" när jag frågade saker. Blä.
Jag ska dit om några veckor (SÖS jag med). Ca 1 månad efter remissen skickades.
Hoppas det kommer hjälpa mig...
måste väl ändå vara fler som väntat på aurora samtal?
PUFFFF!
Hej!
Jag skulle också vilja gå på aurorasamtal, känner mig jätteorolig över förlossningen, det blir min 3:e.
Ska till bm nästa vecka, ska fråga henne lite om det.
Ska till spec.mvc på KS i maj pga att dom ska kolla om jag kan få EDA, har operarat mig för diskbråck, jag tror att det är där man går på aurorasamtal.