• Hannah74

Skottland- hotell-HJÄLP!

Ska åka till skottland i slutet av maj. Ska vara borta i 3 dagar. Landar utanför Glasgow, men även tänkt åka till Edinburgh.
    Nån som har nåt tips på bra boende i de 2 städerna. Hyfsat billigt, men centralt vill vi ha. Privat rum. Inget vandrarhem.

Och vad får men ej missa?
    Vilken stad ska man sova i?

Hoppas nån kan svara

Vågar man hoppas?
  • Svar på tråden Skottland- hotell-HJÄLP!
  • smh78

Jag bodde i Edinburgh för ganska många år sen nu... jättetrevlig stad! Tyvärr är jag inte så insatt i boende.. Glasgow är ju en riktigt skitig arbetarstad, mysig med, men jag hade bott i Edinburgh om jag vore ni. Finaste gatan att bo på är nog Royal Mile, men där är det nog dyrt, stan är inte så jättestor så leta er bort från den är mitt tips, ni kommer billigare undan.
    Slottet är ju fint och det ges guidade turer, men det är kanske finast att bara se på utifrån där det vilar kungligt på kullen..? Ganska omgjort inuti.
    Kör en Eerie Pub Runda när ni är där och besök alla skräck-pubar i stan under en kväll och drick minst två drinkar på varje, så får ni en t-shirt !!! ha ha det gjorde jag o en kompis, vilket minne... det finns en massa härliga caféer i Edinburgh och en massa roliga guidade turer! Kolla upp dessa som ges inne i stan!
    Kolla in http://www.visitscotland.com/se/
    för en massa bra tips! Där borde ni hitta boende!
    Ha så trevligt!

• Ciceli

Vi bodde på ett jättemysigt bed and breakfast i Glasgow. The Victorian House, på Renfrew Street, några gator från shoppinggatan Sauchihall Street.

Har även bott i Glasgow, ett halvår när jag pluggade på ett av stadens universitet. Älskar Glasgow, det är såå mycket mer än en "skitig arbetarstad".

Det är i Glasgow det händer just nu, har finns pulsen, här byggs det, här finns massor av spännande klubbar, musikställen, nya superfräscha shoppingallerior och coola biografer. Men som förstagångs-besökare kanske det ändå är Edinburgh som gäller.

• Fröken Fräknig

Jag & min sambo bodde på Ellersly House Hotel i Edinburgh. Hotellet ligger lite i utkanten av Edinburgh, men det gick buss precis utanför och det tog ca 10 minuter. Vi gick även någon dag och det tog ca 35-40 minuter.
    Ett mysigt ställe med trädgård och en typisk skottsk frukost.

• Hannah74

Åh, tack för alla svar!

Få¨r se vad det blir

Vågar man hoppas?
Svar på tråden Skottland- hotell-HJÄLP!