tredje förlossningen??? svår
jag har hört att den tredje förlossningen kan varajobbig som fasen....
är detta sant?
jag har inge barn planerat men vågar inte heller pga detta!!!
snälla hjälp, tala om hur eran tredje förlossning var!
jag har hört att den tredje förlossningen kan varajobbig som fasen....
är detta sant?
jag har inge barn planerat men vågar inte heller pga detta!!!
snälla hjälp, tala om hur eran tredje förlossning var!
Hej, min tredje förlossning var helt underbar.... Varade i 1 timme och 37 min från 1a värken. Kunde stå och luta mej mot sängen och läsa Aftonbladet och andas lite lustgas tills krystvärkarna kom. krystade i 7 min sedan ploppade bebisen ut.. Mådde som en princessa efteråt.
Den fjärde förlossningen däremot var mycket smärtsammare och tog längre tid.
Kul att alla frågar sig detta som jag en gång frågade här på fl för ca ett år sen.
Svaret har jag ju idag och jag kan bara säga att för mig var absolut inte fallet. Jag hade en väldigt lätt tredje förlossning trots att jag blev igångsatt.
Nu är stora undran för mig när jag väntar mitt fjärde barn; Kommer den förlossningen att bli jobbigare?!
Tror aldrig man kan sluta undra innan man harfacit i hand!
Lycka till, allt kommer säkert gå bra!
Jag har fött 4 gånger och nr 3 var lättast, snabbast och minst smärtsam!!!!!
Jag tycker att förlossningsvärkarna har varit mer intensiva för varje förlossning,men å andra sidan har det gått betydligt snabbare och det är nog att föredra .
Så nej,jag ser nog min tredje förlossning som den mest positiva.
Tredje förlossningen var ben bästa för mig.
1:a 24 timmar ,blev tillslut igångsatt
2:a 1 timma ,föddes hemma gick för fort
3:e 6 timmar ,2 med värkar
Nope..
Första..massa förvärkar..sega värkar.. förlossningepersonalen trodde de snart skulle vara klart.. = inte nån EDA... ca 18h senare kom hon..sprack..fel sydd...
Andra.. droppa lite vatten kl 05.inga värkar..kontroll på förlossningen kl 13. tog hål på hinnorna ..värkarna satte igång.. snabba värkar..funka ej me lustgas.. men fick EDA.. hon är född 16,30
Tredje..droppa vatten vid kl 09..kontroll på förlossningen..mol/mensvärkar från kl 11 tiden.. typ.. vatten avgång kl 13 född 15,06..
Trean..var kanon..kanske lite snabbt sista timmen.. men ändå..finns förlossningsberättelse hos mig..
Fasar för fyran nu däremot.. rädd att de ska gå jätte snabbt
Tredje kom snabbt. Hade värkar långt innan ca 12 timmar men bara med tio minuters unterval. Helt plötsligt var det bara tre minuter mellan värkarna och då var det BRÅTTOM! Vår lilla kille föddes tjugo minuter efter att vi är inskrivna på förlossningen. Det gick bra men jag var inte förberedd att det kunde gå så fruktansvärt fort i slutet. Mitt råd -åk in i tid!
Kuddan
Förlossning nr1. det tog 9t&15 min innan min pojke kom ut(med sugklocka).(ingen bedövning)
Förlossning nr2. tog cirkus 2t & 30min för pojke nr 2 att komma ut från första värk.(ingen bedövning)
Förlossning nr3. igångsättning med dropp. tog 5t& 42 min från det att droppet sattes innan pojke nr 3. kom ut.(spinalbedövning)
Bästa förlossningen var nog nr.2 den gick iaf fortast och inga krusiduller
Trots allt skulle jag nog kunna föda minst 20 barn till, men jag tror inte min man går med på det haha!
3:e förlossningen var så enkel och snabb att jag blev sugen på att skaffa ett fjärde barn bara för att se om det är möjligt för mig att få en ännu enklare förlossning
18.50 konstaterade jag att nu är det på gång på allvar (jag hade fått värkstimulerande dropp). Vi trodde det skulle vara över inom 2-3 timmar. 13 minuter senare var det klart!