Sluta med amningsnapp
Hur gjorde ni för att vänja er bebis av med amningsnappen och när gjorde ni det? Hur länge hade ni använt den då?
Hur gjorde ni för att vänja er bebis av med amningsnappen och när gjorde ni det? Hur länge hade ni använt den då?
Amningsnappen behövde jag de första 1,5-2 månaderna pga att min dotter inte ville ta tag i min bröstvårta och att jag hade sår. Hon visste helt enkelt inte hur hon skulle göra, hon bara gapade och gapade och vred huvudet fram och tillbaka skrikandes utan amningsnappen. Sen efter ca 1 månad började jag ge henne bröstet utan amningsnappen ibland och prova. Ibland gick det en liten stund med stor smärta och ibland kunde hon inte ta tag. Sen så testade jag att amma nattetid utan amningsnappen och det gick bättre och bättre, sen även dagtid. Jag kämpade och tillslut så gick det jättebra utan amningsnappen och hon tömde också bröstet bättre. Hennes mun hade väl växt och sugtekniken mognat tror jag. Nu är hon sex månader och amningen har fungerat bra i fyra månader nu utan amningsnapp. Jag trodde att jag skulle behöva amningsnapp hela amningsperioden men det gick med stor ihärdighet.
min tjej fick pröva runt v2 då hade jag haft sen dag4 och sen när det krångla satt jag tillbaka. och i dad v5 vägrar hon ta den....
lycka till
tack... nu verkar det som att han tog bröstet iaf... håller tummarna
Jag använde amningsnapp bara ett par dagar, tills såren hade läkt. Sedan var bröstvårtorna slitageimmuna sas. Jag luftade hela tiden mellan amningarna och smörjde på bröstvårtssalva.
vilken salva använde du olamanola?
Jag provade utan amningsnapp och det gick bra, men fasen att det ska börja göra ont igen! Jag blir öm i hela bröstvårtan efter några amningar.. Så nu kör jag med nappen igen. Jag kommer nog aldrig vänja mig!
Det är bara att fortsätta att växla..
Så gör jag i alla fall.
Nu har jag ammat utan hela helgen i princip och visst känns det i brösten.
Men jag har tagit lite bepanthen på och det har hjälpt lite.
De är i allafall inte lika ömma som i början så lite härdade har de blivit ändå.. Min tös är 5 veckor snart..
skitbra om du kan växla så boobisarna kan vänja sig
mina gör ont vid första taget ännu men sen funkar det bra men kan ju säga att vid ett "amningsmaraton" känns det som allt skaver. men det går över snabbt....
Min lilla tog inte helle bröstet utan amningsnapp, funkade jättebra med nappen. Jag provade då och då att ta bort den, och när hon var två månader fortsatte hon att suga utan nappen! Fick dock såriga vårtor, men nu när hon är 3,5 funkar allt super. Lycka till!
Jag slutade när dottern var 7 veckor. Då behövdes den inte längre eftersom hon fick rätt tag helt plötsligt, skönt att slippa den men visst var det en räddning, att den fanns!