• Adella

Fot/Handavtryck?

Hej alla glada!

Undrar var eller hur man kan göra ett fint fot/handavtryck på sitt barn. Alltså jag har sett några här på FL som har gjort det i 3D format men vet inte var man beställer sånt ich hur man över huvud taget gör det. Snälla kom med ett tips. Har ni bilder på era?
    Kram

• Svar på tråden Fot/Handavtryck?
  • Martina R

Hej! Jag har gjort en saltdeg som jag har klätt en låda med låga kanter sedan har jag tryckt ner en hand och en fot i leran. Blanda sedan gips och häll i låt torka. Du kan stoppa ner en ögla i gipset innan det torkar om du vill hänga upp den, själv har jag köpt små stafflin på Ikea för 5 kronor och ställt avtrycket på. Gjorde så och gav i julklapp till farmor/ farfar och mormor/ morfar.

• mammatillpojkar

vi brukar göra avtryck på öppna förskolan.. vi gör en play doe lera utan citronsyra och alun sen trycker vi bara handen och foten, häller i gips och låter det stelna

• mammatillpojkar

vi borrar hål i dom (med en sån hand borr) sen hänger vi upp dom på väggen med en satinband

• olga001

Åh vad jag blir sugen på att göra bebisavtryck på lillen nu!! Fast den store glömde vi göra avtryck på. Kanske blir orättvist.Men man vill ju ha ett minne som vara ju.

Svar på tråden Fot/Handavtryck?