• neeke72

Urinvägsinfektion på kille..?

Min 15 åriga kille kom hem från skolan...
    Det känns som jag ska kissa på mig hela tiden säger han...
    Kan det vara urinvägsinfektion...??
    Gör inte ont när han kissar säger han.. bara en obehaglig känsla...

Vad ska jag göra..??

• Svar på tråden Urinvägsinfektion på kille..?
  • neeke72

finns inga lediga telefon tider...

• BigRed

låter som urinvägsinfektion tycker jag.
    Har ni inte någonstans ni kan gå som har typ drop-in?

• sallybuse

Men du kan ju ringa till vårdcentalen och få en tid tills i morron kanske.Om de blir värre så får ni åka till akuten.

• Raseliz

finns urinstickor att köpa på apoteket, då kan man kolla om det visar något, annars är tipset, drick mycket och drick surt, alltså gärna tranbärsjuice och citronjuice/vatten. Kan vara UVI trots att det inte gör direkt ont när man kissar men symtomen brukar öka och även blod i urinen kan förekomma. Sök hjälp på akuten om det blir värre, så får han antibiotika. Killarna har sån tur att det tillhör kirurgakuten vid urinbesvär och det brukar gå fortare att få hjälp på den sidan

• neeke72

Har ringt nu och vi ska till öppna mottagningen nu kl 13...
    Han ahr till och med svårt att resa sig för då känns det som han ska kissa på sig...
    Jobbigt...
    Har kissat 3 ggr sen han kom hem vid 9 tiden... Men han har inte druckigt nått alls...

• JustJack

Ni bör nog gå till läkare för killar/män "ska" inte får UVI bara sådär. De har ju mycket längre urinrör än kvinnor och därför så kommer baktrierna inte så lätt fram til blåsan. Män får (enliogt min erfarenhet. Är ssk) nästan endast UVI om de av någon anlednig haft kateter.

• papayan

Jag tycker att han ska lämmna ett klamydiaprov (om det nu är så att han är sexuellt aktiv), det kan bero på det, men det kan ju även vara en urinvägsinfektion. Ring och boka tid!
    Lycka till!

Svar på tråden Urinvägsinfektion på kille..?