• Kwela

Oförklarligt barnlösa som gör ivf

Hej!

Undrar om det är ngn fler här inne som är oförklarligt barnlös och som gör eller ska göra ivf? Har ni lust att hänga med mig lite? Prata om hur det går, hur ni tänker, vad det kan det vara för fel, relationsproblem, sorgen, hoppet, forskning... ja allt!

Kram Msnorrland

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör ivf
  • Kwela

Vem är jag då? Jo en 29 årig norrländska som bor i Sthlm. Har försökt att få barn i över 2 år och aldrig varit gravid. Utredningen visar på inga fel, tvärtom så ser allt perfekt ut. Unga äggstockar, regelbunden ägglossningen och mens, toppen kvalité på killens simmare, vi lever sunt men fattar ingentingFundersam Hur kan detta hända oss? Vi har gjort 2 inseminationer, en lättstimulerad ivf och ivf med den långa varianten.

• aylen

Använder puregon utan IVF. Gjorde et ivf förra året, utan resultat. Blev spontant gravid månaden efter. Då hade jag försökt i 4 1/2 år.(slutade i missfall).Nu går jag på samma mednicin som jag tog i samband med IVF. Fast som sagt, utan ivf.
    Tror att det var dessa mediciner som gjorde att jag blev gravid.Började förra månaden men fick min mens, så nu är jag inne på andra behandlingen. Hoppas nu att det går bra.

• Kwela

Å håller tummarna för dig! Jag är lite besviken att vi inte kommer att kunna försöka själva denna månad då min pojkvän är bortrest.

• aylen

Den som väntar på nåt gott... :o) Hoppas det går bra när när din pojkvän kommer tillbaka. Ska du göra IVF?

• Kwela

Ja vi funderar på att göra nr 2 till våren. Fast just nu tycker jag att det är lite skönt med en paus. Jag passar på att dricka vin och lämna tillbaka skrikiga barn till deras föräldrar :-;

• aylen

Ja, man får unna sig nån gång. Hoppas at det löser sig.
    Blev du gravid första gången eller blev det misslyckat?

• nelly 2007

Hej på er. Jag och min man är oförklarligt barnlösa,är inne på vår tredje IVF (2 privata försök innan),troligtvis blir det ÄP v12. Första IVF.n li mars/april 06 lyckades men slutade tyvärr i MF v6 gjorde ett nytt försök i augusti 06 men äggen var för långsamma i delningen så det blev inget att sätta tillbaka.Blev spontant gravida i november men även detta slutade i MF i v6..Så nu hoppas vi verkligen på denna gång.Jag är 30 år och mannen snart 27.Oops,det va inte meningen att det skulle bli så långt. Önskar oss alla Lycka till!!

• susanne78

Jag o min sambo är oförklarigt barnlösa eller var. Innan vi fick vår son försökte vi i 3 år sista året åt jag pergo. Antagligen var det de som hjälpte till att jag blev gravid. Vi ville ha ett barn till så vi började att planera direkt, men nu 3 år senare är vi fortfarande ej gravida, men har nu gjort en IVF o är ruvare.

• Tic1

Hej alla!Här är en till som är oförklarligt barnlös sen snart fyra år tillbaka. Inga fel hittas, alla prover ser perfekta ut, men inga barn blir det... Ska göra våran första ivf snart hoppas vi!!Har fått avbryta spray och sprutor 2 ggr pg av överstimulering och annat. Men nu ser vi fram emot att snart få börja igen, och verkligen komma hela vägen denna gång!!Vi är 32 (jag) och 30 år gamla.

• Kwela

Hej välkomna! Kul och se att vi blir fler.

Jag är så rädd att ivf inte ska fungera för oss. Är det ngn här som vet ngn % av hur många oförklarligt barnlösa som aldrig blir gravid?

Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör ivf