Måla på våtrumsmatta?
Kan man måla på gammal våtrumsmatta för att slippa kakla/sätta upp ny matta i ett gammalt badrum?
Nån som testat eller vet om det finns nån specialfärg som fäster?
Kan man måla på gammal våtrumsmatta för att slippa kakla/sätta upp ny matta i ett gammalt badrum?
Nån som testat eller vet om det finns nån specialfärg som fäster?
Ja det undrar faktiskt jag med.
Undrar även om det finns nåt man kan göra med en ful plastgolvmatta i badrummet utan att riva ut den.
Sorry att jag lånar din tråd TS, men jag passar på att puffa lite som kompensation
Ja, det är en bra fråga. Undrar jag med
Jag undrar nyfiket jag också men kan ju tillägga att jag INTE tror det för om det gick så borde väl fler ha gjort det eller?
De våtrumstapeter jag kommit i kontakt med är ju behandlade på nå´n vänster för vatten avvisning så jag tror inte att någon färg skulle fästa, sorry. Men det är bara vad jag tror.
Ring nå´n på Optimera och fråga eller så! Skriv när du vet.
har läst om att måla laminatgolv och det går ju med ett ordentligt förarbete. det bästa är väl att höra med en färghandel.
Ja, min granne har målat med våtrumsfärg. Blev jättebra!! Vet inga detaljer dock.
Skorpan!
Va coolt att grannen fixade mattan!
Nån annan som lyckats med bedriften?
Finns det nån som vet om det funkar att måla på mattan?
Har en ful plastmatta inlagd i en trappa och skulle vilja måla på den med om det fäster och blir bra, nån som har provat?
Jag har gjort det! Men det är i vår tvättstuga på väggen och den kommer inte i kontakt med vatten i den bemärkelsen som i ett badrum. Vi hade en rutig historia i tvättstugan. Man fick ju ångestattack av att bara gå in där, även när tvätthögen eller strykhögen var liten... Nu när vi bytte panna och ändå hade tömt utrymmet så köpte jag en spann färg, valde våtrumsfärg, och målade om. Det blev bra! Förarbetet gjorde jag som vanligt, jag spacklade igen och slipade gamla skruvhål och färgen fäste bra på ytan! Så så här långt har det funkat. Men om det håller i ett duschutrymme där det ska tåla att man häller mängder av vatten på det regelbundet kan jag tyvärr inte svara på..
Vargtass, Målade du med pensel eller rollade? Vad valde du för färg?
Jag målade med roller och med våtrumsfärg.
Hur blir ytan med den färgen. Tänker att våtrumstapet är ju ofta ganska blank på ytan. Konstig fråga kanske men förstår du hur jag menar?
Ytan blir som en vanlig målad vägg. Färger fäste bra trots att underlaget var blankt. Och ytan blev som om du målat på vilken vägg som helst. "Målad" liksom. Men det finns att välja en våtrumsfärg som är blank och det finns matt och mitt i mellan.
Min bror målade sitt badrumsgolv, blev jättebra! Han valde blank färg så det blev väldigt blankt!
Åh vad bra! Färg som fäster på plastmattan! Och som tom kan funka på golvet! Hurra! Nu blir det ungefär 10 000 kr billigare att få badrummet fräscht och snyggt!