• ZagasMamma

Lediga helger... läs Ts!

Du vill ha sovmorgon, du har en bebis under året och sambons barn vaknar myyycket tidigare än du och din bebis... så ni vill ha det lugnt o sova så länge tills bebisen vaknar..

vad gör bonusbarnen?
    sätter ni dom framför tvn, kommer de in i sängen o vill ligga där.. eller hur gör ni... och vad tycker ni om det??????

• Svar på tråden Lediga helger... läs Ts!
  • Anna 84

min bonusbarn dom går å sätter sig framför tven när dom har vait in å tittat om vi är vaken ser dom då att vi ser trött ut å deras lillebror sover så går dom ... å tittar på tv ... sen när bror vakanr så kommer dom in å gossar ....ligger i äsngen och prtar å kramas ... å pratar ...jag tycker att det är helt underbart det är en sån skön stund å vakan på

• häxvrål

Hur gamla är dina bonusar?

Jag och mina bonusar har ingen "intim" (eller vad man ska kalla det) relation. Jag känner mig inte bekväm att ha dem i min säng. Men i vilket fall så tycker jag att de kan sitta framför TV:n. Ni behöver sova. Tror att resten av dagen blir så mycket bättre om ni får sova. Om barnen absolut måste ha en vuxen med sig får väl din sambo gå upp med dem, det är ju hans barn.

• helenagbg

Min sambo går upp med dom. Han är mycket morgonpiggare än vad jag är.

• Majjssan

Mina bonusbarn går upp och tittar på TV med mitt biobarn.. Jag har tvillingar som äntligen har börjat sova på natten så då är det skönt att dem får sova tills dem vaknar

• Valkyriia

Här så har alla barn egna rum (bio som bonus) och om nån vaknar tidigt och ingen annan är vaken så brukar det vara att de leker på rummet tills de hör att nån annan har vaknat, då leker de med varandra. Ibland blir det tvn som sätts igång. Fast det är mer ofta min bio som vill titta på barnprogram, medans bonus inte bryr sej märkvärt utan att om det e tv på så tittar bonus, e det inte på så frågar hon inte efter det.
    Jag har nu en liten till som äntligen börjat sova om nätterna så man e ju glad för den extra stunden man får sova.. Och nu när det ska komma ytterligare en om ett apr månader så försöker man sova så mkt som möjligt.. ;P

• Yohanna85

Mitt bonusbarn sitter och tittar på tv:n och sen kommer han insmygandes efter ett tag. Och då kan ialf klockan vara vid 9tiden. Ibland mer, men vi försöker gå upp vid 9 ialf... men sen när bebis är med i livet, så beror det på hur min natt har sett ut. Så hoppas jag att det rättar sig efter det! Min sambo kommer nog säkert att gå upp till sin son och jag sova om det varit en tuff natt! Men som sagt vi brukar få sova till 9 ialf, och han vaknar vid 7 så han brukar titta på tv och pyssla med sig själv

• ZagasMamma

mina bonusar är 6 resp 8 år.. och jag tycker inte heller att vi har en "intim" relation så att jag klarar av eller vill ha dom i min säng!!!!

men fattar sambon det? Nej! han tycker ju så att får den lilla får dem stora... vilket jag tycker är en jäkla skillnad... de är stora, har egna rum och kan sova själva..
    Min lilla har samma sovrum som oss och har ibland svårt att somna, vaknar på natten etc.... plus att hon är under året och är MIN dotter.. och behöver den där närheten...

men de visar ingen som helst respekt, om man är trött, eller liknande..utan bara klampar in å hoppar ner i sängen..

kan man bli mer irriterad när man är nyvaken, trött, och har dåligt morgonhumör!? hatar de dagarna de ska va hemma hela dagen.... om man får säga så..

• Dazzle

Jag har tyvärr inget eget barn att bidra med åsikt om, men jag kan iaf säga vad jag tycker... =).

min sambos dotter är 6 å kommer alltid å lägger sig hos oss. Jag tycker det är jättemysigt bla bla bla.. du hajar nog, men om vi hade fått barn som man får ta hand om resten av livet =). Så skulle jag nog låta avgörandet komma av hur ofta barnet är hos er. Om barnet bara är där varannan helg kan det vara mycket viktig tid, men om barnet är hos er vv kan man ha den mystiden på annan tid. Men vid så få dagar tycker jag (som inte fått barn än å inte upplevt hur jobbigt det är) att man får härda ut, det dröjer inte så himla länge innan de inte vill ligga hos er. Å om det behövs kan man ju kompromissa, låt barnet gosa en halvtimme, sätt sedan barnet vid tvn, lr sätt sambon och barnet på att göra frukost lr något så får man sova ut.

mvh å lycka till
    Dazzle

Svar på tråden Lediga helger... läs Ts!