Förlossningsrädd blivande 4-barnsmamma!
Låter kanske helsjukt att vara rädd för förlossningen när jag väntar mitt fjärde barn.
Nr 1 var jättelätt förlossning eftersom han var prematur, v 28.
Nr 2 långdragen förlossning som avslutades med sugklocka, barnet fick nyckelbensfraktur, hade ont och skrek mycket den första månaden, jag tyckte så synd om henne.
Nr 3 planerat snitt eftersom bäckenröntgen efter nr 2 visade att jag hade gränsmått. Var förberedd på snitt redan efter inskrivningen hos barnmorskan. När jag fick träffa läkare ca 1 mån innan förlossningen förklarade han att mina mått ej var så trånga att jag inte skulle kunna föda vaginalt. Fick panik eftesom jag varit förberedd på snitt så länge och valde snitt men var väldigt kluven i mitt beslut.
Nu väntar jag nr 4 och ska få komma runt v 30 till läkare för att planera förlossningen. Synd att det inte finns ett tredje alternativ vad gäller förlossningssätt!!
- Efter ett kejsarsnittet hade jag väldigt ont och man blir ju mer eller mindre handikappad. + Slipper smärtan under själva förlossningen och slipper ha ont i underlivet.
+ Efter nr 2 var jag ju uppe på benen snabbt. - Det var en väldigt jobbig och långdragen förlossning
Nu är jag väldigt kluven hur jag ska föda detta barn, är rädd för att spricka mycket, att barnet ska få syrebrist etc.
Till Aurora kan man väl inte vända sig när man väntar nr 4 då tror de väl att jag är helknäpp!!
Att jag väljer att skaffa fler barn trots min rädsla är väl att önskan om en stor familj vinner över min förlossningsrädsla!!
Finns det någon som kan ge mig några råd hur jag ska kunna komma fram till ett bra beslut.