• lilla snuttan

Kattårta till 2-åringens kalas

Min lilla tjej är tokig i katter så jag skulle gärna vilja göra/köpa en tårta med kattmotiv till kalaset på söndag. Någon som har idéer eller bilder på hur man kan göra eller var i Gbg man kan köpa?

Sen tänkte jag även höra efter tips på något lätt att bjuda på i matväg. Vi brukar ha sallad men villl nu prova något annat för drygt 10 vuxna och 4-6 barn.

• Svar på tråden Kattårta till 2-åringens kalas
  • rainbowbrite

Jag hade gjort en vanlig rund tårta som ett katt huvud, så gjord ögon o nos med t.ex lakritssås el. lakrits remmar.... öronen blir ju svårare, men det e en ide iallafall..

• lilla snuttan

bra idé med katten men kanske svårt med öronen ja

rostbiff o potatissallad är ju såå gott...

• Monique81

Håller med rainbowbrite...Med godis på tårtorna kommer man hur långt som helst. Sen är det bara fantasin som sätter gränser.

Rostbiff och potatissallad är uppskattat.

Lycka till. P.S. Ta gärna ett kort på tårtan och lägg in på din sida...nyfiken

• kaveldun

Min moster gjorde alltid tårtor i olika former när vi var små. Hon gjorde marängsmet, den är ju inte så rinnande. Sen ritade hon ut mönstret hon ville ha på ett bakplåtspapper och bredde ut smeten på det. Funkar jättebra. Vi hade elgitarrer, clowner mm.

Annars kan du ju göra som rainbowebrite föreslog. Köp stora muffins och skär ut öronen av.

• kaveldun

Usch vad makaber den sista meningen lät... Men du fattade säkert vad jag menade

• Monique81

Hahaha, Nissetroll: Jag håller med. Det lät lite, hhmmm, otrevligt.

• lilla snuttan

puttar för fler förslag

• ros72

Gör två rulltårtsplattor. Skär ut en katt därifrån. Ta godis och frukter för att göra ögon och öron - glöm inte den sega råttan.

Svar på tråden Kattårta till 2-åringens kalas