• Wistla

Blondera med löshår?

Lite nyfiken om det går att blondera då man har syntetiskt hår..? utväxten börjar bli lite väl, men lite rädd att det kommer smälta eller något liknande.. någon som har gjort det eller vet om det är okej att göra..?

• Svar på tråden Blondera med löshår?
  • stella 06

Beror lite på om det håret du satt i är syntet eller mänskligt hår.
    Tror inte att det går att bleka med syntethår i, däremot med mänskligt kan det gå.
    Ett alternativ är att bara bleka utväxten på överhåret som du ju kammar över fästena och väl inte här några fästen i..? det brukar min blonda väninna göra med lyckat resultat!
    Lycka till.

• Wistla

problemet är att det är syntetiskt som sagt och att det sitter i hela mitt hår eftersom jag har dreadlocks..

• MajaW

Syntet går inte att färga eller blondera, färgen fastnar inte.

• MeandHim

Jag skulle inte råda dig till att blondera.
    Det kan bli vääldigt tovigt och trassligt när du gör det.
    Tror inte dom kan smälta direkt, däremot kan det säkert bli väldigt flammigt och fläckigt. jag skulle iaf råda dig till att vänta.

• Wistla

men grejen är att jag inte vill bleka själva löshåret. Det skulle inte kunna bli blondare ;) utan bara själva utväxten.. och tovigt gör ju inget då jag har dreadlocks hehe..

• MajaW

Då ska det väl inte vara något problem. Jag tror inte att löshåret smälter, jag testade en gång och det enda som hände var att inte en tillstymelse till färg fastnade.

• Wistla

Okej. Tack för alla svaren.. Tror att jag testar =)

• MeandHim

Har du tänkt att raka av dig håret när du ska ha bort löshåret så kanske det funkar.
    Jag har testat att bleka syntethår och det händer ingenting.
    Försök o dela upp det ordentligt bara när du sätter i det.

• Wistla

Jag gjorde det iaf. Var inga problem alls..

Svar på tråden Blondera med löshår?