• Louise3

Inga mera barn?

Hej!
    Vi har försökt att bli med barn i 1,5 år nu men det blir inget...Det som är konstigt är att vi har 2 barn redan och dom blev till på första försöken! (Endast en mens innan det blev napp). Vi är båda 33 år och känner att vi börjar bli lite uppgivna nu. Vi skall gå på utredning nu men det känns så overkligt och jag har börjat tro att någon av oss har någon allvarlig sjukdom eftersom det inte blir något. (Paranoid - jag vet). Jag har inte läst något inlägg om det här problemet så jag skulle verkligen behöva höra om det är någon som har bra tips på vad som kan vara fel (eller bara få lite peppning). Jag vill tillägga att jag hoppas att ingen av er som inte lyckats ALLS tar illa upp för jag kan förstå om ni blir irriterad på mig som gnäller när jag redan har två barn. Men det ÄR en stor sorg för mig också. Ibland har jag tänkt att vi struntar i det men nu är min längtan så stor. Kram på er!

• Svar på tråden Inga mera barn?
  • Ebbi

Hej hej! Jag har det väl nästan som du....fick en son på första försöket -04, blev gravid 1,5 år senare på första försöket (dess värre ett utomkveds) och nu efter det så är det bara minus på gravtesten!!! Jag skyller ju så klart på utomkvedsoperationen men jag förstår att dina tankar börjar snurra massor eftersom du inte har någon förklaring alls till varför ni inte lyckas!! Vi har kämpat ett år nu & varit på en del undersökningar som inte visar något. Läkaren har nu sagt till oss att vi kan kämpa på så länge vi orkar och har tålamod men att vi kanske måste börja se IVF som ett alternativ! *suck* Det är tur att man blivit välsignad med ett barn men längtan blir ju inte mindre för det!! Håller alla mina tummar för er!! *kram*

• Louise3

Tack Ebbi! Håller tummarna för er också!
    Kram!

• taca

Livet kan verkligen vara orättvis ibland....själv har jag och min man försökt i 4 år nu och varit på massa utredningar och allt är ok. Nu går vi igenom andra IVF och hoppas på att bli gravida snart. Jag tror att längtan efter barn blir inte mindre bara för att man redan har två...vill man ha fler så går längtan inte över bara för att det finns redan en eller två....
    Jag förstår exakt hur jobbigt det kan vara, speciellt för er då det har fungerat tidigare....jag hoppas verkligen att det är bara något littet som kan fixas med hjälp av läkarna...
    jag håller tummarna att ni får era plus snart....lycka till och skickar med massa styrkekramar....

• So nice

taca
    ibland undrar jag om man som man och kvinna helt enkelt inte passar ihop rent fysiskt?
    Vi försökte i 2 år (egentligen 4 fast inte aktivt)Fick ett MA.
    Med min andra man blev jag gravid på första och andra försöket.
    Har även varit gravid och gjort abort i mina unga år..

Vi blev tillslut gravida 24 månader efter mitt MA...
    Vi vill gärna ha ett syskon till lillemannen och jobbar på det trots att lilleman bara är 6 månader.
    Känner på mig att detta kan ta lång tid.
    Jag vet jag har redan bran jag ska inte klaga men min man har bara ett och jag vill gärna ha en liten till..

Lycka till

• lillronya

Hej Louise3!
    För oss var det precis som för er. Vi fick fyra barn. Bestämde att vi ville ha fler, men inget hände....
    Det gjordes vissa utredningar osv, men inget fel. Vi fick pergotime, men nada.
    Provade att låta tiden gå igen men det kändes hopplöst.
    Så småningom tog vi i med nya tag. Beställde ny tid på gyn och fick nytt recept på pergo. Dags att invänta mens. Den kom inte..... Helt plötsligt hade vi lyckats!!!!
    Det skiljer fem år på barnen istället för de två år vi hade tänkt oss. Men vi fick som vi ville till sist!
    Som fullständig bonus väntar vi nu nummer sex ganska tätt inpå föregående barn. Fattar inget, men det går bra ändå.

Så. Tappa inte sugen!!! Lycka till!!

• Louise3

Hej på er!
    Jag är alldeles ny på denna sajt och blir så glad över era svar! Jag undrar dock vad "MA" och "pergotime" är, som so nice & lillronya nämner? Förklaring tack!

Kram!

• lillronya

Pergotime är tabletter som hjälper ägglossningen på traven. Verka vara väldigt vanligt...

• RaraTjejen

Louise3: eftersom du är ny här så lär du stöta på många förkortningar men för mus pilen över förkortningen så kommer det upp en text med förklaringen..hoppas att du ska trivas här på fl

• LillaDrake

Jag har också haft lite dåligt samvete för att jag har barn sen tidigare men de är nu 18 och 14. Eftersom jag började tidigt har jag gärna viljat ha fler barn när de blev större. Så barnlängta har funnits länge trots allt
    Så när jag träffade min nuvarande sambo så bestämde vi oss för att vi ville försöka få barn ihop (och han är en så go bonuspappa). Vi har nu försökt i 2½ år (tog ut spiralen då) och för mig är det plågsamt lång tid. Vad än folk säger så finns det där i huvudet hela tiden. Har ju heller aldrig tidigare haft problem att bli gravid och nu fungerade det inte med pergotime (fast den fick mig att tappa lusten och gav mig stark magont) och inte heller med insimination. Håller just nu på att förbereder mig inför IVF som ska ske i v 10. Vet inte heller vad jag ska ta mig till om det inte fungerar! Tänker också som du borde strunta i det, gå vidare och njuta av livet istället. Men hur lätt är det! Det är i alla fall så himmmmla skönt att höra att det har fungerat för några av er, so Goooooooo for it! För då har man ju i alla fall försökt!!! Lycka till!

ps, en på jobbet gick igenom alla utredningar och adopterade tillslut ett barn, sen tog det inte lång tid förrän hon var gravid och så hade hon helt plötsligt 2 barn

Svar på tråden Inga mera barn?