• LiselotteB

Rigaklinikernas websajter

Hej!

Jag överväger att göra ÄD i Riga. Är för gammal för Finland. Där var jag på AVAkliniken i Tammerfors i våras och fick ett mycket gott intryck av dem.
    I alla fall så hänvisar de mig till AVA i Riga men den sajten finns ju inte på engelska!!! Hur har ni gjort för att få nödvändig information för att våga åka dit? Det käns väldigt hipp-som-happ att bara ge sig i väg till ett okänt ställe för att göra sitt livs största beslut.
    Hur har ni gjort?

Och EGVkliniken nämner knappt ÄD på sin sajt, också mycket konstigt.

Berätta gärna hur ni har gjort för att skaffa information när den är så svårtillgänglig som i den här två fallen.

• Svar på tråden Rigaklinikernas websajter
  • Sleepingbeuty

Hej! Jag har varit både på AVA kliniken i Riga och på EGV kliniken.
    AVA har ingen webbsida för Riga just, men om du mailar till avakliniken och be att få kontakt med kordinatorn i Riga så kommer hon att skriva till dig på engelska.Så som dom gör i Finland gör de också i Riga. En jätte fin klinik.
    På EGV kliniken gör de många äggdonationer. Många svenksar har varit där. Går du in på deras sida. www.egv.lv och mailar Olegs Kirjanon som finns på en sida där över personalen , så kommer han att svara dig. Fördelen med EGV kliniken är att du får välja donator där med många olika kriterier, samt att de avgör med ett kort från dig på dig själv.Samt att det inte är lång väntetid.
    Skriv till Olegs så får du svar på alla frågor även av Marscha på AVA i Riga.Annars får du gärna fråga mig. Jag har ju inlägg här sedan tidigare ang EGV kliniken.Mail till Marscha på AVA i Riga är:masha.avaclinic@apollo.lv . Lycka till!!

• Maura

Hejsan Sleeping, hur fungerar det i Riga. Är ägg donatorn anonym eller inte? Vet du vad ett donatorförsök omfattar (garanti för ett visst antal ägg osv)?

Jättetacksam för svar! Kram Maura

• Sleepingbeuty

På AVA och EGV kliniken i Riga så är donatorerna anonyma.
    Det finns ingen garanti. Blir det inga ägg återinförda så behöver du bara betala kostnaderna för donatorn, inga kostnader för din del.
    Men du får åka hem kanske tomhänt.
    Men det är sällan det sker.
    Och tveka inte av det skälet.

• adjoa

hej sleeping beuty!!!ett hopp tändes hos mej när jag läste ditt inlägg om Riga och äggdonation. Jag ska genast kolla upp detta, tack!Adjoa

• Sleepingbeuty

Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Rigaklinikernas websajter