• eisa

Väldigt ovanligt problem!

Jag har problem med mina käkleder. När jag blir spänd/nervös låser de sig och jag kan bara gapa någon centimeter.

När man föder barn måste man gapa då? Jag är rädd att jag ska gapa av ren reflex när jag krystar eller nåt, och att jag då ska förstöra käklederna (jag kommer ju naturligtvis vara spänd när jag ska till att föda).

Jag vet detta låter jättesjukt, men är ett verkligt problem!

Måste man gapa när man föder barn? Isåfall kan jag bara föda via kejsarsnitt, vilket iofs bara gör mig lättad eftersom jag har allmän förlossningsskräck överhuvudtaget.

• Svar på tråden Väldigt ovanligt problem!
  • Miafia33

var tvungen att kolla om det låg i sandlådan, sorry.
    Är vad vid att dina inlägg ligger där

• Marija79

Det är snarare så att man biter ihop när man krystar istället för att gapa....

• Tabasco

Om du lär dig profylax så behöver du inte vara ett dugg spänd när du föder.
    Det är väl klart att man inte måste gapa, varför skulle man vara tvungen till det?

• Dixie

nej, man behöver inte gapa - men en del spyr ju under förlossningen och det är kanske inte så bra om du måste göra det och inte kan öppna munnen ordentligt??

• view

nja behöver gör du nog inte.... men kan nog bli svårt...fast jag knep mest i hop munnen... o typ lät IIIIII on du fattar

• eisa

Dixie

Precis vad jag också tänkt

Miafia33

Nej jag är inte gravid men jag är ju i fertil ålder och vem vet det kanske kommer snart

• Miafia33

eisa: jaha, jag som trodde det var ngt på gång

• eisa

Miafia33

Nej men jag tänker så mycket...

• eisa

det jag tänker är att det kanske kommer göra så ont att det blir som reflex att gapa/skrika... då förstör jag mig totalt i käkarna kan jag säga

Svar på tråden Väldigt ovanligt problem!