någon med sklerodermi som planerar?
Finns det någon mer på FL som har sklerodermi och planerar för bebis eller som har fått? Är i planeringsstadiet med sambon, skulle vara otroligt intressant å höra från andra med denna ovanliga diagnos..
Finns det någon mer på FL som har sklerodermi och planerar för bebis eller som har fått? Är i planeringsstadiet med sambon, skulle vara otroligt intressant å höra från andra med denna ovanliga diagnos..
Ingen mer medlem med sklerodermi???
Tyckte det var synd att ingen har svarat... Får jag fråga vad det är som du har råkat ut för?
Hej igen. Jag läste själv på nätet...
Tänk vad många ovanliga sjukdomar det finns som man inte har någon aning om. Jag hoppas att din form är av den lindringare sorten. Hoppas att allt går bra.
Hej Nala 77,
Tack för ditt inlägg *ler*, Gulligt av dig att svara..
Min form har tyvärr satt sig både in och utvärtes, har varit 10 svåra år med sjukdomen, men det gäller å tänka positivt :) gäller å hitta alternativ om man inte kan göra saker på ett vis så kanske man kan på ett annat sätt :)
Så nu efter drygt 5 år tillsammans med min kille har vi önskan att få bli en liten familj, kommer att kräva mkt planering, mediciner, hur sjukdomsläget är osv...
Har äntligen fått "klartecken" från min läkare att vi kan börja planera iallafall, har varit väldigt ovisst. Så kanske i nästa år kan vi börja försöka på riktigt...
Såg på din presentation att Ni också har haft problem, hoppas att Ni båda mår bra önskar er all lycka framöver!!
Kram Johanna
Detsamma önskar jag er!
Kram C
puffar.... ifall det finns någon mer ?
medlem i Reumatikerförbundet vad för man av det?