• snappi81

Nån som vet vad det kan va?? (lukt)

När vi kom hem i måndags så möts vi av den otäckaste lukt jag känt.. vet inte vad det kan va och det blir bara värre.. mest luktar det i köket men idag har det även börjat i hallen... har slängt ut mattan i köket, skurat alla golv, kollat alla skåp, rensat & gjort rent kylskåpet, gjort rent i slasken, torkat bakom spisen mm allt jag kan komma på och ändå luktar det död råtta..!!
    Nån som varit med om nåt liknande som kanske kan ge mig tips på nåt jag missat.. ?? Jag kan snart inte va på nedervåningen pga lukten, kanske ska ringa anticimex imorgon å se va dom säger.. snälla hjälp mig!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-15 11:59:09:
    tack för all hjälp, har äntligen hittat va det va!! nu slipper jag fly fältet!
  • Svar på tråden Nån som vet vad det kan va?? (lukt)
  • PuhGirl

har ni kollat bakom kylen? finns nåt där bakom där det samlas massa vätska...hade likadant en gång,luktade outhärligt...och så drog vi fram kylen o såg en brun äcklig gegga som var det som luktade...

• snappi81

har faktiskt inte gjort det än.. men kylen är ny.. ca 3månader gammal bara tyckte inte att det skulle va den.. men jag ska be sambon slita ut skiten försäkerhetsskull! tack tack

• jojosmatte

bor du i hus??
    inte för att det spelar ngn större roll...men vi hade en död råtta i väggen en gång...och det luktade as
    men eftersom det är svårt att lokalisera den (vi Hade tur), så har jag hört att det bara är att vänta ut tils den blir mumifierad för då luktar den inte!

sen kan det ju vara ngt rör som sprungi läck, så att det har börjat lukta sunkit...

• BimBim o Knorrans Mamma

Det kan fkt vara just DÖD RÅTTA!!!
    Luktar nåt förfärligt i flera veckor! I mina föräldrars hus gick de in i vägarna/taken o la sig där o dog. Gick inte vistas i huset typ. Usch!!

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 33 ♥ ¸.?°´¯)
  • PuhGirl

hmmm kanske e som dom andra skriver ändå....men kolla ändå...

• Git

Ja, kolla kylen, men jag tror på råttan. Har oxå varit med om det. Har du möjlighet att kolla bakom väggarna?

• snappi81

tror inte det är en död råtta, vi bor i ett radhus, tegel så kan inte förstå vart dom små liven skulle tagit sig in.. men visst kan det va så.. är ganska orolig för att det skulle kunna va ett avloppsrör som läcker.. åhh det luktar så illa!!

• Antivirus

Våra grannar hade död råtta i proppskåpet......................

• Git

Kan det vara något djur som krypit in under huset då? Om det finns nån trasig ventil eller så?

Svar på tråden Nån som vet vad det kan va?? (lukt)