• mmlr

Två missfall, sen barn?

Är det någon som har lyckats? Vad har ni gjort annorlunda?
    tacksam för hjälp, tips och råd..

• Svar på tråden Två missfall, sen barn?
  • timalisa

Hej mmlr!
    Jag och min man fick 2 mf. Iom att jag hade barn sedan tidigare så trodde de att "felet" låg hos min man och började därför en utredning på honom. Mycket riktig hans simmare kunde inte "borra" sig in i ägget därav missfallen. Han fick några tabl. och sprutor (tror det var sprut. som hjälpte)det gick fortfarande inte även om vi var "friska" vi hade nog låst oss, så vi fick tid till ivf, men under vänte tiden blev vi gravida med vår lilla "mirakel" tjej och två år senare kom det en lite son, Så visst går det. Det kanske kan vara något liknande för er vem vet. Lycka till!!

• Toadette

Japp! Vi fick 2 mf innan vi fick vår son. Det vi gjorde annorlunda när vi lyckades var att jag började träna regelbundet, drack mer vatten och åt vitaminer samt slutade helt med koffein..... Vet inte om det var det som gjorde att vi fick barn. Vi gjorde även en utredning där inga fel hittades och det kanske också hjälpte lite.

Nu har vi tyvärr fått 2 mf till när vi försöker få syskon så kanske hade vi bara en otrolig tur som fick barn.........

Lycka till!

Det vackraste som finns är min sons skratt
  • CherryGirl

Jag och min sambo har också fått två mf, mu hoppas vi på att det tar sig den här gången... =)

• Skeppet

Jag tycker att det är viktigt att göra justeringar och inte försöka precis likadant som tidigare. Jag är gravid för 3:e gången (2 missfall) Jag gör:

* Tar det lungt efter jobbet - inga krav
    * Inget kaffe/cola, men te.
    * Akupunktur 1 gång i veckan
    * En x-tra portion broccoli/gröna grönsaker varje dag

Min akupunktör har aldrig haft en kvinna som har fått missfall under regelbunden behandling under tidig graviditet.

Jag är bara i v. 6, men ännu så länge har jag inte fått blödning, vilket jag har fått tidigare. Jag har även kraftigare symptom i magen än de två tidigare gångerna. Jag håller tummarna.

Kram Skeppet

• käck

Jag har två missfall i bagaget, det som var annorlunda den tredje graviditeten var att jag åt trombyl. Gick också upp i vikt på en gång vilket jag inte gjorde med missfallet i v 19, mådde oxå illa vilket jag inte gjort tidigare gånger. Har en son på 3v nu Lycka till alla! Håller mina och sonens tummar för er.

• S0YA

Vi ska försöka i augusti. Har fått två MF tidigare, dock inte med min nuvarande. Min läkare sa också att om man fick tre MF på raken skulle jag få utredas.
    Vid båda mina MF så hade jag stressig på jobb och skola, så denna gång funderar jag nästan på att ta ledigt, eller åt det minstonde som nån av er skrev. Inga krav! Ta det lungt och äta bra + vitaminer.

Längtar till Augusti!

• FrökenBokmal

Har precis fått MF nummer 2. Jag började få bruna flytningar vilket kan hända och då hoppades jag på "inte otur två gånger" suck... det visade sig att det nog kan hända. Var i vecka 7 (6+1)men embryot och allt annat hade redan försvunnit så jag antar att det dog mycket tidigare.

Jag ska få prata med en kurator. Jag tror att jag kommer att vara livrädd nästa gång jag blir gravid... hur har det gått för er då?

• Jess83

Jag har haft två missfall innan denna grav och är nu i v 29 Skrattande

Det jag gjorde annurlunda var att ta en dag i taget i början.. gick på vul 1 gång i v till v 12 och berättade för omgivningen efter Ul i v 18.

Så "mental" förändring annars inget annat som jag ändrade på.

LYCKA TILL

• FrökenBokmal

BeaBea vad roligt! Hur gjorde du får att få VUL varje vecka?

• Laisa
    Jag hade också två täta MF innan jag blev gravid med min dotter som n är 14 månader. Jag gjorde nog inget annorlunda als, utan det var nog slumpen som avgjorde tror jag... Men man blir väldigt deprimerad när man har två MF, så jag förstår hur du känner dig! Men det kan absolut bara funka rätt som det är, det gjorde det för mig! Jag håller tummarna för dig! Och er andra som försöker.
    Livets brokiga väv är densamma vare sig du nöter ut den skrattande eller gråtande
Svar på tråden Två missfall, sen barn?