• ajnas

Barnsång om pappas coola motorcykel..?

Nån som känner igen en sång som ska handla om hur barnet åker i barnstol på pappas coola motorcykel? Det körs ifrån bilar, liggs i kurvorna och hjälmen tas på, precis som pappa gör.

Någon som känner igen och vet vad det är för någon?

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • Svar på tråden Barnsång om pappas coola motorcykel..?
  • Bechi

Ser att tråden startades för ett antal år sedan men jag skriver ändå...jag blev också lite förtjust i den där låten och sökte  utan att hitta den.

Men nu vet jag i alla fall titeln på låten Min tuffa coola far heter låten :) 

• ajnas
    Bechi skrev 2011-11-25 10:10:17 följande:
    Ser att tråden startades för ett antal år sedan men jag skriver ändå...jag blev också lite förtjust i den där låten och sökte  utan att hitta den.

Men nu vet jag i alla fall titeln på låten Min tuffa coola far heter låten :) 
    Kul! Lyckades aldrig hitta den, men nu fick jag veta namnet! Har fått nya barn som är i "rätt" ålder, så även om tråden är gammal är det fortfarande aktuellt Tack för att du skrev!
  • Gs mamma

Den sjunger vi på "min" öppna förskola! :) Googlade nu och den finns tydligen på en skiva som heter "Små små steg", där finns även Småtrollens barfotasång som vi också brukar sjunga... :)

Svar på tråden Barnsång om pappas coola motorcykel..?