Förlossning på UMAS, Malmö
Någon som fött på UMAS i Malmö? Hur upplevde du din förlossning? Fördelar? Nackdelar? Jag väljer mellan Malmö eller Lund. Vad rekommenderar du?
Någon som fött på UMAS i Malmö? Hur upplevde du din förlossning? Fördelar? Nackdelar? Jag väljer mellan Malmö eller Lund. Vad rekommenderar du?
Susanne Sandberg på UMAS (BM) är helt suverän, hon kändes så trygg o lugn. Jag hade problem med värkar som inte ledde till något men med hennes hjälp gick det fortare.(hinnsvepning, stack hål på fosterhinnorna). Enda nackdelen med Malmö tycker jag är att man blir "utslängt" efter 4 timmar o själv ska ta sig till patienthotellet även om det är mitt i natten.
välj Lund om du har möjlighet,det hade inte jag födde i Malmö o det var under all kritik gamla 70-tals rum med gamla sängar o spindelnät o stora spindlar i taket(min man döda minst 3 st på 10 min)fräscht på ett kliniskt sjukhus och maskiner som ej fungerade. hamnade på bb efter och där träffade jag dom mest otrevliga o sura o ohjälpsamma människor i hela mitt liv.ska välja Lund om jag ska ha fler barn i framtiden.
ojj, två inlägg med helt olika uppfattning. Kanske är det bättre nu när de inviger de nya lokalerna? Är det personalen som inte var bra?
4 timmar? Det låter väl lite snabbt, eller? Ska man vara beredd att röra på sig efter 4 timmar... helt sjukt
Om allt gått bra så vill dom att du väntar 4 timmar eller att du har kissat sen kan du traska vidare till PH. Vi kom dit mitt i natten (04.00) o fick börja bädda....Sov en timme kanske sen kom solen (fanns ingen skuggsida) o det var omöjligt att vara kvar i rummet Juli-05.
Åkte hem senare samma dag...
jag födde för 7 veckor sen på MAS! Helt underbara barnmorskor!! Verkligen! Jag träffade på säkert 5 stycken olika där inne, jag var enda som fått barn under natten så dem hade inget att göra så alla kom och hälsa på :)Jag har bara gott och säga! Helt underbara tjejer där!!
Födde på UMAS i december -05. Visserligen var BM lite barsk men inte otrevlig. Undersköterskan var helt underbar. Visst var rummen gamla men där var inte smutsigt och inga spindelnät i vårt förlossningsrum. Nu renoverar de också och det ska väl vara klart nu någongång.
Pratade med en tjej som var missnöjd med sin förlossning i Lund.
Jag hade valt det som låg närmast för bilresan till förlossningen tyckte jag var fruktansvärd.
Födde barn på Mas i aug. Helt perfekt! Superbra bm och undersköterska. Fick sonen kl 4 på morgonen och åkte inte till patienthotellet förrän vid kl 13-14 (minns inte exakt). Så jag fick stanna längre än 4 timmar. Lokalerna håller jag med om att de är tråkiga och dassiga, men personalen fantastisk och det väger upp
Vill bara tillägga att min förlossning gick helt utan problem, men jag fick ändå stanna så länge. Visste inte ens att de hade en 4 timmarsregel.. Kanske var det fullt på patienthotellet..jag vet inte. Dessutom fick även min man pannkakor till lunch (gratis) fast det varit så mycket snack om att mannen skulle ha egen mat med sig..haha.
Förlossningen flyttar in i nya lokalerna v.9 så då blir det nytt och fräscht, men lite rörigt kanske om man ska föda just den veckan.
Är också i valet & kvalet om det ska bli Lund eller Malmö, ska föda med snitt dessutom så då får man ju ligga inne längre. På patienthotellet slipper man ju iaf dela rum och får ha sin man hos sig.
Kram Anna
Jag har fött båda mina barn på UMAS och vi har varit grymt nöjda med allt från förlossning till patienthotellet. Proffsig personal är det viktigaste för mig och det hade vi. Lokalerna är väl helt ok, och faktiskt det sista jag tänkte på när man hade värkar... Kan varmt rekommendera UMAS men Lund är säkert bra det med.