• Majona

Allergi/Växelvist boende

Hej,

Jag undrar hur mycket jag kan påverka biomamman att inte skaffa katt pga mina svåra allergier. Barnen bor varannan vecka så det skulle bli mycket besvärligt för mig med ev sjukhusbesök. Hon och jag har pratat om det och jag har förklarat att min allergi är allvarlig men hon anser att jag och min man inte kan bestämma vilka husdjur hon skall välja.
    Hur funkar det egentligen? Skall inte hon ta hänsyn till det? Hon kan välja nästan vilket djur som helst i stället för katt...

• Svar på tråden Allergi/Växelvist boende
  • Wildstar

Man kan ju tycka att hon kunnde ta hänsyn till dig. Men jag tror inte du kan göra så mycket åt det om hon väljer att skaffa en katt. Prata med ditt ex, han borde ju veta hur du reagerar på katt och förstå.

Lycka till!

• Majona

Jag och min man har försökt att få hans ex-fru att förstå, men hon ignorerar det bara. Jag antar att det inte är så mycket att göra åt det än att få astma och ta medicin....(
    Jag är också en änglamamma, vi förlorade vår pojke förra året.

Kram till dig Wildstar!

• Wildstar

Ja världen är full av elaka människor som inte kan förstå tyverr.

Förra året...det känns för modligen som igår i ditt hjärt. Det gör det i mitt.

Kram Majona

• Majona

Ja det är så fruktsanvärt. Den sorgen bär jag med mig varje dag. Vår fine pojke Gustaf, dog utan förklaring 3 dagar innan förlossningen. Livet är så orättvist i bland.

• ZagasMamma

Min sambos exfru som han har tre barn med är VRÅL allergisk...
    Men vi har ändå tre katter o två hundar... de har våra kläder här och hennes kläder där..

så löste vi det..

• Majona

Tack för ditt svar.Skönt att det funkar...Vi har också kläder på bägge ställena. Önskar det vore så enkelt. Vi måste "sanera" barnen varje gång dom kommer hem, med duschning och byte av kläder. Hår fastnar överallt på leksaker skolväskor etc. Barnen vill gärna ta med olika saker mellan ställena så det blir jobbigt för mig att hela tiden bli exponerad för detta i mitt hem.

• ludenben

man får väl lösa det med att ha olika kläder på olika ställen. aldrig skulle jag lämna bort mina katter för det ifall det låg till så här. man måste ju lösa saker så att det passar alla .

• Majona

Hej Ludenben...Det är en sak om man redan har katt, men funderar man på att skaffa ett husdjur till barnen finns ju möjligheten att välja ett djur som fungerar bättre för allergiker....

• ludenben

ts jag fattar vad du menar men samtidigt kan man ju inte styra nån annans liv. Tycker man får lösa det på andra sätt än bestämma vad biomamman ska ha för djur. tycker problemet är med hur det sköts typ med kläder hos var part. liksom hon har ju rätt att leva sitt liv och man kan tycka vad man vill men hon har ju ingen skyldighet att ta hänsyn till dig även om man anser att det skulle va snällast. tror ni får fortsätta att sanera ungarna tyvärr...

Svar på tråden Allergi/Växelvist boende