• Fiaflopp

Testcykel?

Bara lite nyfiken,har alla genomgått en sk testcykel innan behandling?

Jag ska få göra det nu på HS och blev lite smått chockad eftersom INGEN tidigare nämt det,trots många läkare, många behandlingar och MÅNGA kliniker...

En eloge till HS alltså,där vi gjorde våra första ivf.er...hmmm trodde aldrig att JAg skulle ge dem en eloge,men ack så fel man kan ha...

• Svar på tråden Testcykel?
  • miss maple

Japp jag gjorde den 2005 redan eftersom vi skulle ha gjort äd.
    Bra verkligen att man får göra det.

• Fiaflopp

Ok ja det är verkligen bra!

• Misty

Fiaflopp ~ vad menar du med "testcykel"? Jag har gjort ÄD på Akademiska men nån testcykel vet jag inte om jag gick igenom...

Misty

• pimpom

Jag gjorde testcykel våren 06. Det kändes jätte bra att få göra den.

Misty - med en testcykel menas att jag fick prova att ta den medicin som jag behöver vid ett ÄD innan det verkligen är dags. Detta för att se hur min cykel fungerade (hur mycket progynon jag behövde äta tex), så att de har möjlighet att matcha in donatorns cykel med min.
    För mig var det nog extra viktigt då jag inte har någon mens pga av de östrogen jag ständigt äter. Så jag fick ta ultrljud innan provcykel för att se om slemhinnan var tillräckligt tunn

pimpom

• Fiaflopp
    pimpom skrev 2007-02-06 11:10:57 följande:
    Jag gjorde testcykel våren 06. Det kändes jätte bra att få göra den.Misty - med en testcykel menas att jag fick prova att ta den medicin som jag behöver vid ett ÄD innan det verkligen är dags. Detta för att se hur min cykel fungerade (hur mycket progynon jag behövde äta tex), så att de har möjlighet att matcha in donatorns cykel med min. För mig var det nog extra viktigt då jag inte har någon mens pga av de östrogen jag ständigt äter. Så jag fick ta ultrljud innan provcykel för att se om slemhinnan var tillräckligt tunnpimpom
    Så är det så jag behöver inte svara på Mistys fråga
  • Misty

Jaha, men då har jag också gått igenom en testcykel!

Fick äta progynon i 12 dar några månader innan ÄD och sen mätte de slemhinnan för att se hur jag reagerade på medicinen. Himla bra att de gör så!

• Fiaflopp

Jag ska äta prognon,sen vul,sen vaggisar och så vul igen...

• Pippil8

Jag har gjort äd i Finland och på HS och har fått göra testcykel med båda. Jag tyckte det var lite tråkigt och kändes meningslöst att proppa sig full med hormoner utan att få något embryo insatt Men till slut ledde det ändå till att jag nu har en liten krabat i magen så det var ju värt det

• nesistas

Hej vänner!

Jag ska också snart påbörja vår ÄD-behandling på HS med anhörigdonator. Jag frågade om jag skulle göra en testcykel, men läkaren tyckte inte att det behövdes eftersom vi redan gjort 5 IVF:er och jag har någorlunda regelbundna cykler själv fortfarande. Har alltid fått "bra betyg" på min slemhinna vid IVF:erna. Känns dock lite osäkert att inte göra testcykel, eftersom det är annat hormon denna gången. Ska nog propsa på att ändå få en testcykel först.

Kramar till Fiaflopp, jag är dig fortfarande hack i häl Vi får hitta på ett hemligt tecken att göra till varandra, så vet vi om vi ses i HS korridorer .

Kram och lycka till
    Bobi

• Fiaflopp

bobi: ja du smyger dig på bakifrån som vanligt,underbart vännen hehe
    Jag tycker du ska ringa Christina (bm inom äggdonation på HS) så får du säkert göra en testcykel precis som jag,slå en pling i morgon redan vettja,jag startar vid näst ablödning som förhoppningsvis blir runt den 20-e februari...

JAg behövde heller inte enligt läkarna då vi gjort så många behandlingar men chefs-bm tyckte det vore en bra ide då det aldrig gjorts förr så jag blev endart glad eftersom sist då vi gjorde ÄD i Finland så funkade inte nedreglerings-sprutan som den skulle på mig så jag fick ta en till efter cs 3 veckor,och vid FET så vart inte slemhinnan så tjock som den borde.

• Misty

Vi borde starta en egen tråd för oss som ska göra/är gravid/ har gjort äggdonation så vi kan dela med oss om hur det går och hur vi känner!

Själv så drar vårt andra ÄD-försök igång  med nässpray i slutet av mars. Vi har också, precis som bobi, anhörigdonator.

Kram Misty

Svar på tråden Testcykel?