• red rose 06

aurora, snitt?

ni som har fått kejsarsnitt beviljat. hur gick det till??
    jag har tid hos aurora, vad händer sen , vad ska man säga så man blir tagen på allvar, snälla hjälp!

• Svar på tråden aurora, snitt?
  • Lova03

Hm.....
    Jag sa:
    Jag gör hellre abort än föder vaginalt!

Såhär är det:
    De kan inte neka dej till snitt,en läkare begår tjänstefel om han nekar dej till det.
    Enda gången han får neka dej är om ett snitt innebär livsfara för dej o ditt barn!(fakta niomanader.se/kejsarsnitt)

LYCKA TILL!

• red rose 06

tack så mycket! ska läsa det

• H o p e

Följer tråden, är åxå intresserad av att veta.

.?:*¨¨*:?. Vecka 15.?:*¨¨*:?.
  • red rose 06

jag ska till aurora imorgon för fösta gången...
    hur funkar det? pratar man i grupp?
    ska maken med?
    ska man ta upp på en gng att man vill ha kejsarsnitt?
    snälla ngn som vet....

• Lova03

Ta gärna med dej karln i huset,det är bra om du känner att du inte orkar med allt själv,min var med första ggn.

Nej,ni pratar i enrum du,din man och BM.

Säg precis som det är,att du VÄGRAR föda vaginalt och att du vill kunna njuta av din graviditet ist för att gå runt o deppa i hela 9 mån.
    Att du är rädd för att tappa kontrollen,inte orka mer...

Jag tycker du ska ta upp det på en gång det med snittet,varför vänta?
    LYCKA TILL!

• Alvalie

gick hos aurora sköterska 2 ggr och sa att det inte var någon idé att prata om vaginal förlossning för det gjorde mig bara ännu mer orolig (vi försökte prata om det några gånger men jag fick bara ångest av det!) och sa att jag ville ha tid hos läkare för snittid!
    Fick en tid några veckor senare och talade med läkare. Hon gick igenom riskerna med snitt så jag var medveten om dem, när hon märkte att jag visste för o nackdelar med snitt resp vaginal förlossning så gav hon mig ett snittdatum!

• springhope

Jag gick till Aurora samtal, blev övertalad att det är så bra å föda vaginalt och att jag kommer få all bedövning när jag vill och sista gången var det ett handslag och orden "det kommer gå så bra så det här". Känns inte så.

• MHoof

Jag var till aurora igår och pratade.
    Jag var oxå inne på snitt, eller ja gvill inte alls överhudvudtaget föda barn alls. Har 11 veckor kvar nu...
    Men, det kändes tryggare efteråt. Hon förklarade vilka bedövningar dom ha och jag berättade om min nålfobi, men ändå så har jag börjat fundera mer å mer på epidural nu som jag innan aldrig i livet skulle kunna tänka mig.
    Men som sagt, jag är fortfarande livrädd men tryggare. Vi ska få komma dit igen i april på ett till samtal, samt prata med en psykolog om detta. Så det känns bra

Svar på tråden aurora, snitt?