• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du tänka dig att donera ägg/sperma?
  • Elina87

jag skulle kunna tänka mig att göra det och det är klart att man skulle undra vem barnet blev, men jag skulle inte vilja ge ut mitt namn så att barnet kan leta reda på mig sen, eller måste man det...ge ut sitt namn alltså ?

• Yvonne81

Nej det skulle jag inte kunna tänka mig. Om någon skulle kunna övertala mig så skulle det vara min alldra bästa vän som haft problem i många år och längtan efter ett barn var så enormt stort att det plågade hela deras vardag - då skulle jag KANSKE tänkt på det i alla fall.

• miss maple

Ja här i sverige måste man det.

• miss maple

Barnet får namn osv när det fyller 18 år.
    Man får inte ha ärftliga sjukdommar om man ska donera.

• Elina87

hmm ja då blev det svårare, om man inte får donera anonymt utan att barnet har en chans att få reda på det.
    Anledningen till att jag skulle vilja donera är att göra någon annan lycklig och ge någon annan chansen till ett barn. Inte för att jag i framtiden kanske blir uppsökt av någon som är hälften mig, det skulle bara kännas märkligt.

• miss maple

Det kan jag förstå.
    Men du har rätt i att du skulle göra nån ägglös lycklig

• miss maple

Nej, men dom tar mkt prover innan och med 6 månaders mellanrum så dom kan se det mesta.

• pusselbitar

Jag skulle kunna tänka mig att donera sperma. Men jag ser helst att barnet sedan nte söker upp mig. Som jag ser det har jag inget med barnet att göra. Jag skulle nog inte undra vem barnet blev.

Svar på tråden Kan du tänka dig att donera ägg/sperma?